• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Team Limburg Op naar Stein 19-09-2020

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Yep, we mochten gisteren weer luchtjes laten en lood strooien in het Steinse!
Ik moet wel zeggen het zijn volhouders die Fx-Papfles liefhebbers!
Hadden ze me toch een FX-Boss helemaal voor mij alleen omgebouwd, papfles eraf en Air-Arms tube erop wetende dat ik een afschuw heb van papflessen op buksen, die horen gewoon in een wieg!:D4
Tja wat kan je verwachten van een heel nest FX-schutters, zoiets als dit dus!:giggle:4:giggle:4
Ik had extra de marauder de vorige keer en deze keer demonstratief meegenomen als solidariteit o.a. dat Wim al had aangekondigd waarschijnlijk met de royale zijn wedstrijd moest schieten!:giggle:4
Het normale ritueel werd natuurlijk in acht genomen de begroeting op de parkeerplaats na 3 weken geheel onthouding en natuurlijk der Jo die steeds weer even ons komt begroeten met zijn reuze Mechelaar!
Daarna de opbouw op de 100mtr baan met voldoende speeltjes/pannetjes/dopjes op een lat en de wereldberoemde flessen intussen als extra groot formaat met extra veel druk erin.

CIMG8268.JPG
CIMG8266.JPG

Uiteindelijk kwam de koffie pauze waarna we de woodenshoot natuurlijk aantreden hier werd besloten dat een FX-Impact door echte schutters niet als wedstrijdbuks kon gezien worden omdat je telkens teveel afstellen moest en daar de tijd niet voor was op een wedstrijd, maar eerst moest ik natuurlijk op de foto volgens veler vermaak met een FX zonder papfles en natuurlijk moest ik ook nog eens de Woodenshoot ermee schieten, voor alles was zorg gedragen!
Ik moet eerlijk zeggen een FX Boss zonder baby-gedoe is een stuk aantrekkelijker, de Tube had van mij wat dikker gemogen om het gat beter te dichten van de baby fles.
Vaststelling was ook dat die engelsen meer verstand hebben van mooi blauwen als die zweden, duidelijk te zien met een FX-buks power gedreven door Air-Arms!:giggle:4
Na de koffie en de hele foto-sessie moest er natuurlijk de Woodenshoot geschoten worden waarbij ik intussen door Bert geassisteerd de FX-Boss( zijn creatie) moest installeren aan mijn systeem en bipod!
Door het korte voorhout vanwege de papfles zit de bipod ver naar achteren waardoor je eigenlijk een wipkip hebt tijdens het schieten, erg moeilijk op punt te houden maar op die Boss van Bert was niets af te dingen!
Daarom niet getreurd we gingen het verhaal aan, ik wilde ze niet teleurstellen!
Welnu de resultaten;

CIMG8269.JPGCIMG8270.JPGCIMG8271.JPGCIMG8272.JPGCIMG8273.JPGCIMG8274.JPGCIMG8275.JPG

Uiteraard gaan we na afloop steeds ons jagerslatijn aan de toog zingen waardoor de kantine juffrouw ook nog profijt van onze aanweziheid heeft!
En natuurlijk zullen nog veel foto's volgen van een voor mij acceptabele FX zonder papfles!:rofl:4:rofl:4:rofl:4
Ik heb begrepen van onze FX-schutters dat de Boss echt de beste wedstrijdbuks is en de rest is onzin!:giggle:4

WimP1000

Vaste Schutter 1
Team Limburg
OB Collectief
Hoi,de handen op elkaar voor Bert die aan de slag ging om zijn Boss te voorzien van een dunne drukbuis en het geheel ook nog eens leuk te laten uitzien. Smaken verschillen maar ik vindt de ietwat tactical look best wel cool.

De handen op elkaar voor Martin die toch behoorlijk overrompeld werd door deze voor hem totaal onverwachtte geste. De foto’s spreken boekdelen.
En dan respect voor hem om met een totaal vreemde buks met een vreemde kijker en dit op een bipod midden onder het zwaartepunt vd buks een mooie score van 291 punten neer te zetten.
Aan deze dag waarop de grond trilde in de bunker zullen we als Team Limburg nog vaak terugdenken als we zijn vertrouwde tirades tegen de papfles weer te horen krijgen. Want dat heel Team Limburg de fx-en gaat uitrusten met dunne drukbuizen blijft een utopie ondanks zijn toespelingen hierop.
gr wim.

WimP1000

Vaste Schutter 1
Team Limburg
OB Collectief
De competitie die normaal al bol staat vd spanning werd deze keer extra aanlokkelijk. Waar ik steevast op pad wordt gestuurd met” waag het niet om met minder dan 285 thuis te komen” kreeg ik nu een doosje in de handen gedrukt met wat overvloedige oogst uit eigen tuin en de opmerking “voor de dagwinnaar maar breng het niet mee terug”.

Waar de woodenshoot normaal al het beste uit mensen boven haalt was er nu een extra stimulans. En met over 6 schutters een gem score van 291 kan gezegd worden dat ook grote mensen met een extra prijsje te paaien zijn. Dankzij het dynamisch regelement werd besloten de prijs 1 plaats op te schuiven en kon Bert zijn vrouw verrassen.

Bert

Schutter 4
Team Limburg
Forum Sponsor
Het was afgelopen zaterdag weer een gezellige boel in Stein.
Helaas maar eigenlijk ook gelukkig is er al veel daarover verteld.
Martin je heb gelijk, er komen nog wat foto's:)
20200919_112752_resized.jpg
Eerst even bekijken

20200919_113518_resized.jpg20200919_113521_resized.jpg
Dan opbouwen om de woodenshoot te gaan schieten

Dan maar snel gaan kijken of er een mooie score uit kwam:eek:4
20200919_121232_resized.jpg

Nu nog even kijken die wipkip weg te krijgen.
IMG-20200919-WA0003_resized.jpeg

Laatst bewerkt:

WimP1000

Vaste Schutter 1
Team Limburg
OB Collectief
Bert,put je uit ervaring met de Crowns om de lengte van de extender te bepalen of boor je meerdere bevestingspunten voor het klemmetje?
Krijgen we de aangepaste versie zaterdag al te zien?
Gr Wim.

Bert

Schutter 4
Team Limburg
Forum Sponsor
Er komt een vrij lange weaver rail onder. Dus kun je wat schuiven totdat die prettig ligt.
Misschien dat zaterdag klaar is??

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Nog eng naat sjloffe en daan kriette werm eng! :giggle:4 :giggle:4

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan