• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek Overleden Diana 50 nieuw leven inblazen

Stekkie

Schutter 2
Recent heb ik deze Diana 50 op de kop getikt en hoewel de 4e op rij die opgeknapt moet worden is het de eerste waar ik een poging aan ga wagen.
door gebrek aan tijd wordt het wel een langlopend project.
2019-05-06 20.52.18.jpg

de andere opknappers zijn:
HW 30 met een dicht zittende loop (tzt zal daar een andere voor gevonden moeten worden)
Gamo 1200 met lekkage en problemen met het magazijntje.
Norica 80 met een defect in de trekker groep.

deze 3 komen later nog wel eens aan de beurt. :cool:4

De Diana heeft wat meer gebreken dan de bovengenoemde.
zo zat de kolf vol verf spatten, is de kolfplaat zwaar beschadigd, er is een stuk van de verstelbare keep afgebroken en mist de tunnelkorrel.
de loop en actie zitten aardig vol pitting, de keep komt er niet af omdat hier te lange boutjes in hebben gezeten welke nu dus volledig krom zijn.
de veer is aan vervanging toe alsmede de lederen seal.
verder zit er een scheur in het voorste deel van de kolf en mist de vergrendeling van de span arm.
kortom een hele waslijst aan gebreken2019-05-06 20.54.53.jpg2019-05-06 20.55.56.jpg2019-05-06 20.56.22.jpg

bouwjaar is mij onbekend maar van wat ik op het net kan vinden is het wel een vroeg model.
eerst maar kijken of deze weer compleet te krijgen is.
de ontbrekende vergrendeling is het eerste waar ik mij op ga richten.
gezien deze nergens los te bestellen is zal dat wel zelfbouw worden, als iemand mij kan helpen aan een detail foto hiervan.... GRAAG.
de Diana ligt inmiddels al uit elkaar.2019-04-21 11.57.32.jpg

verder is alle info omtrent dit type welkom.

Bijlagen

Ongelezen Berichten

Facebook Page