• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Diversen Persluchtfles vervoeren

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Hoe vervoer jij je persluchtfles ?

Toen ik mijn eerste PCP kocht moest er dus ook een persluchtfles bij.
Maar ja, die gaat na verloop van tijd leeg d.m.v. het vullen van je buks.
Dus kocht ik een grote 20L, zodat ik niet om 2 weken naar de duikwinkel moet rijden
De eerste keer dat ding achter op de achterbank en vol goede moed naar de duikwinkel.
Eenmaal weer thuis, dacht ik wat een onhandig lomp zwaar ding waar je mee ligt te sleuren.
Er moet toch een gemakkelijkere manier zijn om dat ding te vervoeren.
En de buks vullen vond ik ook niet zo verantwoord als die fles "los" recht opstaat.

Dus.........op naar de lokale bouwmarkt, materialen halen om iets te maken.

Zie hier het eindresultaat :

Opstelling.jpg

Steekwagentje gehaald van ± € 30,-- (was ook nog in de aanbieding ook) en ombouwen die hap.

Toen ik het steekwagentje kocht zag hij er zo uit (Alleen in het rood dan)
Zo nieuw gekocht.jpg

En zo is hij nu :

RAZ.jpg

Gelijk de haakse slijper van bovenaf naar onderen erin en smaller maken.
De 2 afschermkappen voor de banden eraf geslepen en 90 graden gedraaid als extra bescherming.
2 Stalen strips rond gebogen in de vorm van de fles, met een tussenruimte van ± 1 cm t.o.v. de fles.
Scharniertjes eraan gelast, zodat je de ronde beugel ook open kan maken.
Slotjes erop gepopt om de beugel te kunnen sluiten.
En een extra pijpje erbij gelast, voor de vulslang in op te bergen, anders hangt hij ook maar ergens los te bengelen.

Het Vooraanzicht :

VAZ.jpg
Met opschrift, voor diegene die menen dat het "speelgoed" is !!
LET OP 300 BAR

Het Linker zijaanzicht :

LAZ.jpg

Hier de sluitingen van de ring :

Sluiting.jpg
Aan de achterzijde zie je het scharnier dat ik aan de beugel heb gelast, nadat ik hem eerst in de juiste ronding had gebogen.
Hier kun je ook het pijpje rechts achter zien, waar ik de vulslang in opberg tijdens het vervoer.

Onderstaande foto is zonder de persluchtfles :

LEEG.jpg

Binnenzijde van de ringen en op de bodem antislip mat gelijmd van 8mm dik.
Zo zit en staat de fles vast in de beugels en stuitert niet op het plateau tijdens het verrijden en ik beschadig de lak en de fles niet.

Onderzijde van steekwagentje :

OAZ.jpg

Om de as een pvc-pijpje gezet, Daar zet ik mijn schoen tegen als je het wagentje achterover trekt om hem te verzetten
Ik heb het pvc-pijpje langsweg open geslepen, met de haakse slijptol en hem eromheen geduwd.
Aan de onderzijde ook 2 matjes gelijmd, zodat je binnen in huis geen krassen op de vloeren trekt als hij binnen staat.( Eh ja, ik ben getrouwd)

Benodigde materialen :
Steekwagentje
Stalen strip
2 scharnieren
2 sluitingen
4 lange popnagels
2 spuitbussen rode verf
1 spuitbus blanke lak
Pick-up letters
Lasapparaat / haakse slijper
Vrije tijd

Het scheelt in ieder geval een hoop gedraag, wat ten goede komt voor mijn rug.
En in de duikwinkel kijken ze mij iedere keer weer lachend aan.

Groetjes

Bijlagen

Ongelezen Berichten