• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Wetgeving Petitie: Onnodige En Ongewenste Wetgeving Luchtbuksen

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Ik heb 2 jaar geleden met die advocaat (van de overkant) aan de telefoon gehangen en die deed overkomen dat ze aan de overkant aan een zelfde optie ala softair dachten, dus pcp op registratiepas, dit zou tevens inkomsten genereren. (Weet niet of ze dat standpunt daadwerkelijk geadopteerd hebben). [Was voor mij een bevestiging van bepaalde vermoedens, dat er ook andere inzichten zijn iig]
Volgens de EU regels waar wij zo nu en dan ook als het ze uitkomt naar luisteren, zijn alle softair-luchtbuksen vrij van registratie, Nederland zat daarmee in een lastig pakket en moest het vrij geven. Maar een vereniging van softairweeetikveel zou zich hebben opgeworpen als reddende derde met het voorstel dat zei de luchtbuksen zullen registreren voor de staat. (Dit was niet nodig geweest, Nederland moest het vrijgeven).

:Poop:Alle pcp schutters hier registreren en ff 30 euro aftikken graag, ieder jaar weer opnieuw met verhoging die ik bepaal, dus lekker puh. :Poop:

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Alles wat je registreert is niet meer van jou! (Zelfs je woonhuis, auto en bankpas niet, zie je naam in hoofdletters, dit ben jij nl niet, maar je natuurlijke persoon. een natuurlijk persoon is geen mens, maar een verloren lichaam op zee, waar de Staat trusthouder van is. Dit komt omdat onze ouders, zonder dat ze het beseften ons als vermist hebben opgegeven bij het registreren van onze naam, bij de gemeente. Om je te misleiden krijg je daarom alles van de staat of als er financiële zaken mee gemoeid zijn, op naam in hoofdletters (Let op dit ben jij niet, maar doe ermee wat je wilt).

Niks registreren dus ;)

Na het begrijpen van de brief, waaruit dus blijkt dat alle pcpees eigenlijk loslopend wild wordt. Moest ik ergens wel een beetje lachen. Weet je nog die grote HFT organisaties waar je dan betaald lid van moet worden en die zich er geen zorgen om maakten, want ze zijn aangesloten bij de KNSA (Alleen de afkorting al) en ons zelfs dubieus vonden handelen. Denk je dat deze 16J pcpees gespaard worden door een onwetend agentje (En dat zijn ze zo goed als allemaal)? Hebben ze ook wat, straks als dit doorgevoerd wordt, dan kunnen ze allemaal weer terug naar knikker/spanner want autorijden met potentieel in beslag te nemen pcpees achterin, geeft ook stress ;) Zo ver willen wij het iig nog steeds niet laten komen. We hebben steeds gezegd dat het ook invloed zal hebben op de 16J klasse, zijn wij dan dubieus?

;)
 
En wie weet, naar gelang hoe ze de wet gaan schrijven en toepassen schieten ze zich zelf in de voet en gaan veel mensen weer voor een vuurwapen.
Ik zie nu al mensen gaan voor een Vuwa licentie.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan