• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Foto's Plaats Jouw Laatste Aankoop (buks Gerelateerd)

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
voordeel is dan wel de verstelbare kolf. Maar goed de grendel zit wel weer op een vreemde plek, die hoort boven de trekker vind ik. En dan die rare kromming in het hout van de greep naar het wangstuk, hadden ze voor mij mogen weglaten.

Stizzo

My Pistol got a Scope.
Forum Sponsor
@Remy
kreeg dit als antwoord uit Thailand.
Thank you for your referring.
Unfortunately we can’t make grips for Rifle at this moment. But we have a plan to expand line of grips for Rifle and when we have, we will inform you then.
Have a nice day!

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
:giggle:4 Hier is het stiekem toch een Taipan veteran beech geworden met Cz loop in 6.35, gisteren op mogen halen bij Joost.
"Van luchtbuks.com!" ,maar weet iedereen hier vast en zeker?

Ik had echter nog geen idee van een kijker?, of welke?
Aan de hand van mijn wensen Joost meedenken hetgeen resulteerde in een mooie heldere kijker.
Het werd een Valiant Zephyr 4-16x50 FBR met mooi reticle,

20201016_160052.jpg

Wat ik ook keurig vind is dat Taipan een single shot tray mee levert, ik weet er ook waar je die apart moet kopen? Verder schijnt men de Taipan nog verder te dempen???, hij maakt totaal geen herrie? De Cz in .177 die maakt pas agressief herrie, om van de Artemis PP700SA maar te zwijgen?
Joost heeft hem op 299 mps met JSB Heavy afgedipt als ik het me goed herinner?, Update: (denk dat ik me vergis) testschot met .25 Hades 1.72 gr 26.54 grain gaf 75.6 J en 297 Mps. Gezien Jsb Heavy veel zwaarder is. Wellicht bemeten met Jsb Exact.
"Heren", dit was mijn afgelopen donderdag. Verder ben 6 of 7 jaar niet bij Joost geweest, "en ja er zijn zeker nog meer goede winkels, maar nog steeds sta je met een schutter/hobbyist te praten, geen verkoper. Heel, heel erg fijn adres.
Luitjes, eet smakelijk zo!

Bijlagen

• Reticle.jpg
    Reticle.jpg
    73.9 KB · Weergaven: 98
  • IMG-20200711-WA0008.jpg
    IMG-20200711-WA0008.jpg
    291.3 KB · Weergaven: 102
  • 20201016_160057.jpg
    20201016_160057.jpg
    182.5 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Hij maakt volgens mij geen AR15 standaard grepen, dat is de aansluiting op een Impact toch?
Heb het hem gevraagd in de mail of hij ook customs doet of meer dan op Etsy, ik kocht de greep via Etsy.
Hij maakt vooral revolvergrepen, en Beretta en zo wat. zie hier:

Ik vind het er op de foto ook veelbelovend uitzien, volgens mij doet hij ook op ebay verkoop.
Zal wel niet gaan voor een PP700SA?, kan het wellicht vragen.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
:giggle:4 Hier is het stiekem toch een Taipan veteran beech geworden met Cz loop in 6.35, gisteren op mogen halen bij Joost.

Aan de hand van mijn wensen Joost meedenken hetgeen resulteerde in een mooie heldere kijker.
Het moet wel een goede kijker zijn want wij hebben ook een hele goede cv installatie van Valiant?, of was dat Vailant? :Rolleyes: enfin het werd een Valiant Zephyr 4-16x50 FBR met mooi reticle,

Bekijk bijlage 32370
Vanmorgen toen ik wakker werd wist ik direct dat het geen droom was?, heb de rest van de dag met het Taipan logo op mijn wang gelopen, vanavond toch maar beneden laten. :Angrybird7:
Mensen, ben er zeer blij mee!
Bekijk bijlage 32374
O, fout,
Bekijk bijlage 32375

Wat ik ook keurig vind is dat Taipan een single shot tray mee levert, ik weet er ook waar je die apart moet kopen? Verder schijnt men de Taipan nog verder te dempen???, hij maakt totaal geen herrie? De Cz in .177 die maakt pas agressief herrie, om van de Artemis PP700SA maar te zwijgen?
Joost heeft hem op 299 mps met JSB Heavy afgedipt als ik het me goed herinner?, ik kan niet wachten ermee te schieten?, hmmmm eerst nog 6 dagen arbeiten!

Heel erg blij hier mensen, leuke instap kunnen maken dankzij Joost en de monteringen ook nog cadeau gehad! Verder eten we de hele week rijst met ei :X3:
Echt niet, dan gaat er 1 van de papegaaien de grille op!!!
Bekijk bijlage 32373
"Heren", dit was mijn afgelopen donderdag. Verder ben 6 of 7 jaar niet bij Joost geweest, "en ja er zijn zeker nog meer goede winkels, maar nog steeds sta je met een schutter/hobbyist te praten, geen verkoper. Heel, heel erg fijn adres.
Fraaie pup!! veel schietplezier ermee!!

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.

Het moet wel een goede kijker zijn want wij hebben ook een hele goede cv installatie van Valiant?, of was dat Vailant? :Rolleyes: enfin het werd een Valiant Zephyr 4-16x50 FBR met mooi reticle,

Bekijk bijlage 32370
Vanmorgen toen ik wakker werd wist ik direct dat het geen droom was?, heb de rest van de dag met het Taipan logo op mijn wang gelopen, vanavond toch maar beneden laten. :Angrybird7:
Mensen, ben er zeer blij mee!
Bekijk bijlage 32374
O, fout,
Bekijk bijlage 32375

Joost heeft hem op 299 mps met JSB Heavy afgedipt als ik het me goed herinner?, ik kan niet wachten ermee te schieten?, hmmmm eerst nog 6 dagen arbeiten!

Heel erg blij hier mensen, leuke instap kunnen maken dankzij Joost en de monteringen ook nog cadeau gehad! Verder eten we de hele week rijst met ei :X3:
Echt niet, dan gaat er 1 van de papegaaien de grille op!!!
Bekijk bijlage 32373
Mooie buks met een mooi stuk hout eronder. Mijn indruk ervan was dat die erg degelijk was. Helaas nooit mee mogen schieten. Veel plezier ermee!

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Mooie buks met een mooi stuk hout eronder. Mijn indruk ervan was dat die erg degelijk was. Helaas nooit mee mogen schieten. Veel plezier ermee!
Ik heb er ook nog niet mee geschoten, nog geen idee wat hij doet? En het hout oogt redelijk goed, maar ga er wel iets mee doen. Gelamineerd momenteel niet leverbaar. Als ik er een gelamineerde kolf voor/bij koop wordt dat de grijze. Maar het materiaal op zich doet goed aan.

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Ik zou er mooi van afblijven. Vaak wordt het er biet mooier van. Alleen ouwe afgeleefde kolven moet je opknappen. Ah jammer dat je dan niet even wacht op de laminated versie, maar vind een mooi stukje noten net zo mooi hoor.

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Ik zou er mooi van afblijven. Vaak wordt het er biet mooier van. Alleen ouwe afgeleefde kolven moet je opknappen. Ah jammer dat je dan niet even wacht op de laminated versie, maar vind een mooi stukje noten net zo mooi hoor.
Het is geen notenhout, helaas. Het ziet er wel aardig uit, maar zou wel iets meer tekening willen hebben, ik zag al kolven die of zelf gemaakt zijn of zo te koop dat weet ik ff niet?, op de telefoon lopen interneppen en gezien. Logo sowieso wat accentueren al weet ik nog niet hoe. We hebben hier hout ingelegde kistjes waarin schitterend een stukje chrome plaat zit verwerkt, erg verfijnt. Misschien leuk voor het Taipan logo op het donkere hout?

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan