• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Foto's Plaats Jouw Laatste Aankoop (buks Gerelateerd)

deheerdejong

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
OB Collectief
32628[/ATTACH]

Dempen best goed op een .22.
Ik heb er zelf ook al 1 geprobeerd.
Had er ook nog ff een Carbon sticker omheen geplakt zodat het geheel er beter uit komt te zien!

Bijlagen

• 24032F89-A891-456D-8019-7ABFCCBC5A4F.jpeg
    24032F89-A891-456D-8019-7ABFCCBC5A4F.jpeg
    164.1 KB · Weergaven: 20

Wesley

Schutter 1
Forum Sponsor
Erg benieuwd wat je er van gaat vinden, je bent de eerste op dit forum! (y) (y)
Zullen wel nog andere oplossingen komen voor die spare magazijntjes!
Tot nu toe is alles boven verwachtingen , voelt echt als kwaliteit en je komt overal makkelijk bij.
volgende week de 50m en de 100m testen.

De magazijnen zitten met een elastiekje vast, kan ze ook los maken dat ziet het er mooier uit.

Gr Wesley

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Het principe van zo'n "baffle"demper is dat iedere ruimte tussen de baffles een soort drukkamertje is ; hoe kleiner het gaatje , des te groter het efffect, de pellet moet er nog wel door heen kunnen natuurlijk, als ik een eenvoudig dempertje (artemis ) voor .22 openmaak meet ik 6,6mm.

Bijlagen

• DSCF4971.JPG
    DSCF4971.JPG
    301.9 KB · Weergaven: 12

Bgjbrok

Schutter
Forum Sponsor
Ik loop een hele hoop aankopen achter die ik eigenlijk had willen melden.

Van de zomer een goedkope chrono aangeschaft. Heb ermee geëxperimenteerd en geschreven, maar helaas is dat stukje verloren gegaan en de data weg.
Picture1.jpgPicture2.jpg
Het betreft de HT3005 zonder Wifi. Een leuk dingetje dat voor die prijs, afmeting en gebruiksgemak eigenlijk iedereen erbij moet hebben.
En afgezien van een Diana 35 (of twee. Ik blijf er een zwak voor houden) is me ook de volgende buks aan de vingers blijven plakken:
Picture3.jpg
Een HW77 in 4,5mm met F. De resultaten over de chrono gaven een 10,5J (en een hoop twang) De veer is dus al eens vervangen en waarschijnlijk weer aan vervanging toe zijn. De planning is om zaterdag eens een bezoekje aan Teun te brengen.

Van het een komt het ander. Een van de D35’s had een diopter en de vorige eigenaar had daar het doosje (alleen het tempex) van bewaard met een klein extra. Een tunnelkorrel met aan beide kanten een dop. 11mm Bevestiging, dus waarschijnlijk Anschütz of Walther.
Picture4.jpg
Maar wat kan iemand blij zijn met een kleinigheidje. Toen kwam ik een veilingstukje langs dat ik moest hebben (weet ook niet waarom)
Picture5.jpg
Deze wacht nog op een Diana 50 (die mogelijk beschikbaar komt) of een Diana 60 waar ik al een tijdje een oogje op heb.

Zo, weer een beetje bijgepraat.

Buksbert

Vaste Schutter 4
OB Collectief
Deze:

pullfan236

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik houd bij m'n eigenbouw dempers de doorlaat in de schotjes voor een .22 op 7mm en de eindkap op 7.5mm.
Bij een .25 is dat 8mm om 8,5 en bij een .30 9mm om 9,5mm.
Het gat in de eindkap maak ik altijd iets groter is door de jaren heen gebleken dat het beter werkt dan dat je alles op de zelfde maat uitboord.
Heb intussen de cupjes allemaal klaar en het ding dempt wel maar om daar nu direct lyrisch van te worden :worried:4... nee dus.
Het dempt wel maar daar heb je het mee gezegd ook geeft een behoorlijk blikkig geluid.
Of ik ben te kritisch of mijn eigenbouw is stukken beter met z'n doffe plopgeluid.
Maar ik ben nog niet klaar met hobbyen
Ga die cupjes aan de kant leggen en zelf een paar nieuwe tussenschotjes draaien want een demper met een dusdanig volume moet een buks toch echt wel stiller krijgen dat weet ik zeker.
En het scheelt gelijk de helft van het gewicht van de demper zoals ie nu is :D4.
Wordt vervolgd:)

pullfan236

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
@ Buksbert daar ga je plezier van hebben.
Heb zelf al enkele jaren een HW110 en is een geweldig zuivere buks.
Beetje veel vermogen +/- 40 joule voor in de achtertuin maar met een goeie kogelvanger is er niks aan de hand.
Kwa geluid weten de buren niet eens dat je aan het schieten bent want die dingen zijn behoorlijk stil.

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Tot nu toe is alles boven verwachtingen , voelt echt als kwaliteit en je komt overal makkelijk bij.
volgende week de 50m en de 100m testen.

De magazijnen zitten met een elastiekje vast, kan ze ook los maken dat ziet het er mooier uit.

Gr Wesley
IK denk persoonlijk dat 50mtr geen probleem is echter 100mtr met zo'n kort loopje zal een uitdaging zijn! (y)
Ben benieuwd hoe het groepeert!(y)

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik houd bij m'n eigenbouw dempers de doorlaat in de schotjes voor een .22 op 7mm en de eindkap op 7.5mm.
Het gat in de eindkap maak ik altijd iets groter is door de jaren heen gebleken dat het beter werkt dan dat je alles op de zelfde maat uitboord.
Heb intussen de cupjes allemaal klaar en het ding dempt wel maar om daar nu direct lyrisch van te worden :worried:4... nee dus.
Het dempt wel maar daar heb je het mee gezegd ook geeft een behoorlijk blikkig geluid.
Of ik ben te kritisch of mijn eigenbouw is stukken beter met z'n doffe plopgeluid.
Ga die cupjes aan de kant leggen en zelf een paar nieuwe tussenschotjes draaien want een demper met een dusdanig volume moet een buks toch echt wel stiller krijgen dat weet ik zeker.
En het scheelt gelijk de helft van het gewicht van de demper zoals ie nu is :D4.
Persoonlijk houd ik het liever wat enger wat gaten aan gaat, .22 6-6,5mm .25 7-7,5mm, zou mogelijk moeten zijn als het voorwerk goed is!
Dit smal pijpje van de Bamistraat doet het redelijk goed op de PP750, wel alle cupjes een zuigende passing gemaakt, verschil zonder en met 10 decibel!
Tegenover carbondempers zijn de kinese alu dempers wel zwaar, ik heb het idee dat die benzine filters van Kina ook ontworpen zijn om de druk van Vuurwapens te weerstaan.

Buksbert

Vaste Schutter 4
OB Collectief
@ Buksbert daar ga je plezier van hebben.
Heb zelf al enkele jaren een HW110 en is een geweldig zuivere buks.
Beetje veel vermogen +/- 40 joule voor in de achtertuin maar met een goeie kogelvanger is er niks aan de hand.
Kwa geluid weten de buren niet eens dat je aan het schieten bent want die dingen zijn behoorlijk stil.

Klopt, net ff paar magazijntjes verschoten. Gelukkig heb ik geen buren, en ruim 8 km vrije ruimte op te knallen. Foto is van de verkoper in de tuin.

Geweldige buks.

Wesley

Schutter 1
Forum Sponsor
IK denk persoonlijk dat 50mtr geen probleem is echter 100mtr met zo'n kort loopje zal een uitdaging zijn! (y)
Ben benieuwd hoe het groepeert!(y)
Ja ben ook echt benieuwd met de 250mm loop. Ik zal er een foto of filmpje van plaatsen wat het doet.

De Tishina 350mm kit staat op de planning voor volgende maand, daarmee schijnt 100m groeperen een stuk makkelijk ter zijn.

Speedy Bob

Vaste Schutter
OB Collectief
Dat blikkig geluid heb ik ook ervaren. Heb al gedacht om de buitenkant in te tapen, maar of dat helpt weet ik niet. Je brengt me op het idee om met tussenschotjes te werken en doekjes, de manier van DannyB.

pullfan236

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
Doekjes zou ik niet doen die gaan pluizen op den duur.
Kan je beter de stevige haarkrullers nemen en die omwikkelen met scotch brite of iets wat daar op lijkt.
Verkopen ze op de rol bij HBM en dat werkt prima als dempings- en vullingsmateriaal.
Niks plakken o.i.d. gewoon om de kruller heen draaien tot je de binnendiameter van je demper hebt en afknippen en in de demper proppen.
Met het tussenschot duw je 'm tot de juiste diepte enzovoort met de volgende.
Je kan het beste ff meten hoe je uitkomt met de laatste kruller want die zal te lang zijn.
Als je die op lengte afsnijd of zaagt kan je die het beste tussen 2 hele exemplaren plaatsen is mijn ervaring.
Ergens in het midden van de demper dus.

Speedy Bob

Vaste Schutter
OB Collectief
Ik schreef wel "doekjes", maar bedoel eigenlijk die scotch brite dingen. Of zou een dampkapfilter hier ook nut hebben. Haarkrullers heb ik niet, maar ik zou wel een stuk geperforeerde plaat of een stuk draad met mazen van 3à4mm krijgen van een kameraad. Dit oprollen tot een buisje en ik heb stevige krullers.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan