• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

• Lees dit eerst (Reviewforum) !!

Dit review forum is alleen bedoeld voor reviews uit eigen ervaring!
    Films van youtube of gekopieerde teksten worden verplaatst of verwijderd.

Reviews Review: Cometa - Indian - 4,5 mm - Pistool

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Hoe vond je deze Review?

• Erg Goed!

Votes: 5 71.4%
  • Goed.

Votes: 2 28.6%
  • Gaat Wel.

Votes: 0 0.0%
  • Klopt niet helemaal (Motiveer je antwoord).

Votes: 0 0.0%

• Totaal aantal stemmers
    7

Stephan

Admin
Administratie
Elite member
Pistool - Cometa - Indian

Kaliber:: 4,5 mm
Kracht (Joule):: 5 Joule
Magazijn:: Nee
Mounting:: Anders: (in beschrijving opnemen)
Lengte:: 26,5 cm
Gewicht:: 1200 gram
Winkel Advies Prijs:: ca. €225
Waardering:: 9 out of 10
Prijs/Kwaliteit Verhouding:: 7 out of 10

Link Fabrikant:: http://cometaairgun.e.movistar.es/en/cometa_presentacion.html

Review Tekst:
Cometa Indian

Sinds enige tijd bezit ik een Cometa Indian 4,5 mm. Toen ik de Cometa voor het eerst uit de verpakking haalde vielen meteen een paar zaken op.
Op de eerste plaats is het een fors wapen met een ruwe afwerking, je kunt aan de buitenkant verschillende borgringen zien zitten en ook zie je dat de metalen behuizing niet “glad” is afgewerkt. Een industrieel ontwerp. En natuurlijk de spanbeugel die over de loop naar voren scharniert en zo de veer spant. Het spannen gaat overigens eenvoudig zonder grote krachtsinspanning. Tegelijkertijd met het spannen veert ook de breech naar achteren en dat maakt het mogelijk om een pellet in de vaste loop te brengen.

Het richtmiddel bestaat uit een weinig subtiele keep –korrel, waarbij de keep alleen zijwaarts (windage) gesteld kan worden met een schroevendraaier (!). Zodra de spanbeugel teruggescharnierd is kun je de safety vrijschakelen.

De trekker gaat van zichzelf vrij zwaar maar met enig polijstwerk en wat vet is dit simpel zelf op te lossen.

Als linkshandige schutter is de kolf voor rechtshandigen niet ideaal, maar met wat oefening wel prima te doen. Inmiddels kan ik ook al aardig rechtshandig schieten, misschien wordt ik nog een keer een righty.

Schieten met een veerdrukpistool is een uitdaging en vergt enige oefening om tot enig resultaat te komen. (Bijna) iedereen kan raak schieten met een opgelegde pcp buks en een richtkijker, maar een Cometa Indian is andere koek. Je leert er eigenlijk gewoon erg goed van pistool schieten. Na wat uitproberen behaal ik de beste resultaten met RWS Meisterkugeln Professional Line flat nose pellets.

Op de afbeelding zie je een schietkaartje met de resultaten op 10 meter. Hoe vaker je er mee schiet hoe meer je het ding gaat waarderen.
Het zou mij niets verbazen als dit luchtdrukpistool ook uitgroeit tot een icoon voor zover het dat al niet is. Echt een aanrader.
Cometa Indian.jpg Cometa Indian schietkaart.jpg

Ongelezen Berichten

Facebook Page