• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

• Lees dit eerst (Reviewforum) !!

Dit review forum is alleen bedoeld voor reviews uit eigen ervaring!
    Films van youtube of gekopieerde teksten worden verplaatst of verwijderd.

Reviews Review: Edgun - Matador R3M - 5,5 - Bullpup

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Hoe vond je deze Review?

• Erg Goed!

• Goed.

• Gaat Wel.

• Klopt niet helemaal (Motiveer je antwoord).

Results are only viewable after voting.

Grey-man

Schutter 2
Bullpup - Edgun - Matador R3M

Kaliber: 5,5
Kracht (Joule): 45
Magazijn: Ja
Mounting: Picatinny
Lengte: 745 mm
Gewicht: 2,7 kg
Winkel Advies Prijs: 1950,-
Waardering: 10 out of 10
Prijs/Kwaliteit Verhouding: 8 out of 10

Link Fabrikant: http://www.edgun.com/en

Review Tekst:
Zo even iets kwijt over de Edgun, hier is eigenlijk al veel over geschreven maar over de laatste nieuwen model met magazijn zijn toch wel wat op en aanmerkingen, vandaar mijn review.
Eigenlijk wilde ik een enkel-schots kopen, maar helaas deze waren uitverkocht en komen ook niet meer, mij laten verleiden tot de R3M met magazijn en als Linkshandige toch een hele uitdaging (kom ik later nog op terug)

Het uiterlijk: ja je vind hem mooi of je vind hem afschuwelijk, dit is eigenlijk de meest gehoorde opmerking en het is ook zo, persoonlijk vind ik hem dus top en origineel, vandaar dat de Edgun look ook met regelmaat wordt gekopieerd niet voor niets dus.

Het Magazijn: een jaar geleden is dit beestje in huis beland en eerlijk gezegd de werking van het magazijn viel flink tegen, grendelde zwaar, haperde, en roteerde niet gelijkmatig met als gevolg de pellets komen niet mooi voor de loop en je kunt de gevolgen wel raden............
Op het Talon forum het een en ander hier over gelezen en besloten om hem inwendig te bekijken.
Dit dan ook gelijk een voordeel van Edgun, simpel met een imbus haal je hem zo uit elkaar heerlijk.
Het euvel was snel gevonden, het Russische T34 Tankvet verwijderd en alles goed schoon gemaakt en hier en daar een braampje verwijderd.
Tevens de meenemer die door de grendel de hamer spant een mooie afgeronde en gepolijste top gegeven.
En alles dun in gesmeerd met Molycote (je weet wel die grijze troep)
De grendel als het magazijn werken nu perfect en soepel zonder speling m.a.w. hij grendelt als boter en zo hoort het ook.
Dit is trouwens het enige wat ik als min puntje heb gevonden, later heb ik Ed er persoonlijk over gesproken en heeft dit in de nieuwste modellen verbetert (Ed blijft luisteren naar de gebruikers en lost dit op al kan dit wel eens even een tijdje duren)

De Trekker: de oudere Edguns hadden twee stelschroefjes om de trekker af te stellen en de ervaringen waren bij de meeste Edgun gebruikers op zijn zachts gezegd niet positief, een aardig wat geslachtsdelen gingen hier over de ronde op het forum.
Ed heeft dit opgelost, en heeft nu een enkele stelschroef met deze schroef stel je het drukpunt af, en dat werkt perfect je kunt hem haarfijn afstellen.
Standaard heeft de trekker een lange slag voor hij het druk punt bereikt, heb dit ingekort door simpelweg de trekker-stang in te draaien.
De trekker druk is nu vergelijkbaar met mijn AAs400.

Als linkshandige: de Edgun is ideaal voor een linkshandige en waarom je kunt de greep gewoon vast blijven houden en met je rechterhand grendelen je hoeft dus niet over te pakken. (Ed is trouwens zelf linkshandig en op Youtub zijn heel wat filmpjes waar dit op te zien is)
Als rechtshandige zou je eigenlijk een Edgun moeten hebben met een linkse grendel :)2:)2

Enkel-schots: Eigenlijk wilde ik deze, dus zelf maar een oplossing gemaakt en werkt gewoon goed, een blokje Alu, zagen, boren, vijlen, en schuren zie het resultaat.
Het leuke is wel dat het magazijn in combinatie met rechtshandig grendelen toch mijn voorkeur heeft

Het schieten en resultaat: De Edgun heeft even tijd nodig je moet hem even inschieten, en dan ..................................... heerlijk de interne regulator doet goed zijn werk en is heel constant, zelf ben ik nu nog bezig met welke pellet ik verder ga schieten gebruik nu JSB 16 gr en 18 gr.
Nu de buks is ingeschoten, dit mijn volgende doel, met welke van de twee ga ik de kleinste groepjes schieten op 50 meter en verder.......
Op dit moment doen beide het goed, (schiet buiten op de Maasvlakte met veeeeeeeel wind op 50 meter groepjes van ca 2 cm.

Conclusie: Voor mij is de Edgun R3M een heerlijk buks, mooi, schiet geweldig, simpel, zuinig met lucht, constant, en heel onderhouds- vriendelijk. De prijs van de buks is wat aan de hoge kant, maar zou hem zo weer kopen.
P1050743.JPG P1050744.JPG P1050750.JPG P1050533.JPG P1050534.JPG P1050538.JPG P1050539.JPG WP_20140524_005.jpg

Gr Cock

Ongelezen Berichten

Facebook Page