• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews Review: Eerste impressies Baikal MP-46M

Stizzo

Forum Expert
Pro member
De Baikal MP-46M.

Ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag, en ben pas over een dag of 14 jarig.
Mijn collega en ik zitten redelijk vaak in dal-uren samen te kletsen,
en tweedehands sites af te struinen voor interessante spulletjes, waaronder buksjes,
want we plinken allebei graag en moedigen elkaar aan om op 5m/10m steeds beter te schieten met pistooltjes op kaart.
20181028_161856.jpg
Ik had hem een gepimpte Crosman 2240 cadeau gedaan vorig jaar,
en hij vond dat ik ook een nieuw pistooltje kon gebruiken..
Dus gingen we op zoek naar iets wat in de smaak viel en kwamen deze Baikal MP-46M tegen..
ik kende het merk al, en ook dit pistool van youtube filmpjes.
In de favorietenlijst toegevoegd, maar me beseffende dat hij nieuw 499,- eu kost
leek het me niet dat de verkoper hem weg zou doen voor een prijs die binnen ons verjaardags-budget voor elkaar valt.
Niet geschoten=geen trefkans ,.. dus een enthousiast mailtje gestuurd.

Uiteindelijk hebben we hem kunnen kopen voor een absoluut spotprijsje,
en hij is werkelijk als nieuw. met koffer en doosje match pellets.
Ik hou hier ook een beetje rekening mee in mijn review,
..ik probeer ernaar te kijken alsof ik er het volle pond voor betaald heb.

Eerst indrukken:
Positief:
-Mooie bouwkwaliteit. (Baikal IZH heeft duidelijk budget spul, EN mooier spul met een hoger prijskaartje)
-Droogvuur optie (alleen de laadpoort openen en sluiten spant de trekker_)
-De keep / korrel is zeer goed te stellen en werkt perfect.
-Zeer goede gehamerde getrokken loop.
-het geluid van het schot is vrij mild (niet vergelijkbaar met een CO2 Crosman of CP-1 zonder demper)
-Onderspanhevel-systeem is zeer inventief, het gaat soepel en kost niet veel kracht.
-Het mechanisme van span-arm, de openspringende laadpoort en de cyclus van laden/schieten is ontspannen en werkt perfect.
-De laatste klik bij het sluiten van de laadpoort is je "manual safety," ; slim. want:
-De trekker is fenomenaal licht, zeer gevoelig af te stellen en zonder twijfel meteen mijn favoriete trekker in al mijn buksen.
-hij schiet goed hard voor een 10m matchgun (rond de 510fps volgens het boekje)
-lust tot nu toe alle drie de soorten platkoppellets die ik erin deed prima. RWS R10 vind hij het lekkerst.

Minder:
-Hij is groot. (maar niet te zwaar en de balans is prima)
-De greep is echt heel groot. en behalve de handpalmsteun niet te verstellen (maar bedoeld om aan te passen naar de hand van de schutter)
-de greep heeft erg scherpe kanten. (nogal onprettig zo)
-Het hout had wat mooier afgewerkt gemogen. (voor de 499,-)

sinds ik hem heb schiet ik elke dag ermee en ben een beetje beter gewend geraakt
aan het aanleggen en afdrukken. (deze trekker is something else)
3x 5schoten op 6 meter.

20181028_161811.jpg

Hoe schiet het? mijn eerste indruk is : erg lekker.
zeer nauwkeurig. als je mist..ligt het aan jezelf en niet aan dit pistooltje.
Mijn vrouwtje zag me er gisteren kinderlijk blij mee bezig en wilde het ook even uitproberen.

Meestal heeft ze het wel gezien na een schot of tien maar gisteren deed ze er 25 of zoiets,
en kon de MP-46M zelf goed opspannen.
(de greep is echt gigantisch voor een gemiddelde vrouwenhand,
dus consistent en lekker vasthouden was een beetje behelpen._)
Dit is haar kaartje op een meter of 4 , zittend met 2 handen, gestrekte arm.

20181028_161840.jpg

Mijn primaire oordeel:
zeer goed gebouwd en prima werkend 10m pistool, met een prachtig mechanisme..
...en een grote lompe greep die mooier afgewerkt mag voor het geld.
to be continued.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten