• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews Review: H&n - Sniper Magnum .22

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

JVK

Schutter 4
Na links en rechts wat gelezen te hebben over een precisie pellet voor de langere afstand van H&N, waren mijn verwachtingen redelijk hooggespannen, de naam van de pellet roept dat bij mij op(y)!
In het verleden veel H&N geschosse gebruikt met vuur tot volle tevredenheid.
De pellets waren alleen een poos niet zo gemakkelijk verkrijgbaar, maar na wat geduld beoefenen toch een paar doosjes te pakken gekregen.
De pellets zien er op het eerste gezicht glanzend uit, je krijgt er beslist geen zwarte vingers van.
Maar wat me al gelijk opviel was de gekartelde rok van de pellet die niet helemaal (of beter helemaal niet:cry: ) lijkt op de afbeelding en beschrijving van H&N.
Het profiel zit niet alleen aan de binnenkant zoals H&N afbeeldt, maar dat zit ook van buiten en daar word het rokje m.i. niet beter van.
Nieuwsgierig naar wat dit ding in mijn buks doet, en of de pellet dan misschien waarmaakt wat er qua precisie op het doosje staat, zeer nauwkeurig en geschikt voor 50 meter.
Eerst maar eens een poging gewaagd op 25 meter.
Magazijntje laden viel niet zo mee, de ene pellet viel in het magazijn terwijl de andere met een stift en wat geweld erin geduwd moest worden.
Zonder magazijn hetzelfde verhaal de ene pellet ging soepel in de loop de andere moest geforceerd worden.
Ongeveer 30% van de pellets was niet soepel in het magazijn te laden vanwege de vervormde of grotere rok.
De resultaten waren ook niet om over naar huis te schrijven, geprobeerd met een snelheid van ± 240m/s tot ± 275m/s verder kwam ik niet in mijn buks.
Het beste 10 schots groepje wat ik ermee kon schieten was 11.9 mm ctc, als referentie er maar 10 AA field pellets bij geschoten wat uitkwam op 2.8mm ctc, geschoten op dezelfde avond onder dezelfde omstandigheden.
Dit alles op 25 meter in mijn AA 510, daar moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat de loop ervan best pelletgevoelig is.
Verder 10 pellets willekeurig uit het blikje gepakt en door de combro geschoten met het volgende waardes;
1 278.3
2 275.5
3 272.9
4 276.2
5 275.8
6 273.1
7 277.6
8 274.4
9 276.7
0 273.8

Dat is dus een spreiding van 5.4 m/s wat de pellet niet echt geschikt maakt voor precisie schieten.
Met AA field blijf ik met deze buks binnen 1 m/s snelheids verschil.
N.a.v. deze resultaten is het voor voor mij niet zinvol om verder te proberen(n) , want kort samengevat valt de pellet mij best tegen.
Het is voor de vaklui die op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen ":Censored:" uit moeten schakelen, te hopen dat ze beter gereedschap tot hun beschikking hebben dan wat H&N hier onder deze naam op de markt gooit.
Misschien heb ik dikke pech met die doosjes, maar het zou mij niet verbazen als H&N deze pellets bij Gamo laat maken en er zijn eigen naam op plakt, imho horen ze daar beter thuis.
Ik weet dat de afbeeldingen op het www en bij H&N anders zijn, deze foto's zijn niet van superkwaliteit maar wel echt, misschien kun je er je voordeel mee doen:whistle:.

Groet,
jan

Bijlagen

Ongelezen Berichten