• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Reviews Review: Weihrauch - Hw35 - .22 (5.5 Mm) - Geweer

Hoe vond je deze Review?

• Erg Goed!

Votes: 2 25.0%
  • Goed.

Votes: 5 62.5%
  • Gaat Wel.

Votes: 1 12.5%
  • Klopt niet helemaal (Motiveer je antwoord).

Votes: 0 0.0%

• Totaal aantal stemmers
    8

Eric65

www.ftschalkhaar.nl
Organisator
Elite member
Geweer - Weihrauch - HW35

Kaliber:: .22 (5.5 mm)
Kracht (Joule):: 10.5 fpe (14J)
Magazijn:: Nee
Mounting:: 11mm Dovetail
Lengte:: totaal 110 cm, loop 47 cm
Gewicht:: 3.8 kg zonder scoop
Winkel Advies Prijs:: Nieuw 270 euro
Waardering:: 8 out of 10
Prijs/Kwaliteit Verhouding:: 9 out of 10

Link Fabrikant:: http://www.weihrauch-sport.de/seite...wehre/d_weitschussluftgewehre.html#Technische Daten 1

Review Tekst:
Dit is al wel een oudje van mij, mijn HW35 is nu 32 jaar en was mijn eerste eigen buks die ik kocht. Destijds waren er twee "zware" buksen die goed te boek stonden, de Diana 35 en de HW35. Ik ben toen voor de HW35 gegaan, dit als een goede boerenbuks met alle gebruik in die richting van dien. De HW35 is ondertussen een icoon van Weihrauch geworden, het is het langst lopende productiemodel van hun.

Het schiet zoals je van een Weirauch mag verwachten, behoorlijk precies (alhoewel mijn HW97K accurater is) met een constante kracht. Onlangs na 32 jaar een nieuwe veer geplaatst, meteen dan maar een Maccari setje erin gezet. Twang zit er nog steeds in, maar ik ben er mee groot geworden en ik stoor me daar niet aan. Het doet overigens niets aan de prestatie van de buks af. Na 32 jaar en behoorlijk netjes onderhoud zit de buks er nog goed uit. Helaas wel wat kleine beschadigingen door uitlenen (reminder: nooit meer mijn buksen uitlenen), maar in totaal is de HW35 nog steeds in een goede staat.
De HW35 is effectief tot zo'n 35 - 40 meter, daarboven krijgt de buks het wat moeilijker. Niet dat deze de grotere afstanden niet kan overbruggen, maar de accuratesse wordt dan wel beduidend minder.

Al met al een fijne allround boerenbuks, doet wat die moet doen, schiet goed en is voor mij een blijver (al was het alleen al om het sentiment van de buks).

Plaatjes moet ik nog een schieten van de mijn HW 35, zodra die er zijn komen die wel bij.

Laatst bewerkt:

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten