• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Off Topic Schieten op Bio-gas

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Stephan

Admin
Administratie
Elite member
Afgelopen zondag 12 mei was ik op de 50e Winterswijk shoot. Deze viel samen met Moederdag en was waarschijnlijk daarom niet extreem druk. Mooi meegenomen. Maar we hebben wat afgelachen die zondag.

Winterswijk 50.jpg

Omdat Richard (samen met zijn Nolda) zich al 50 zondagen heeft ingezet voor onze passie en hobby hadden @Najsnarf en ik een cadeautje meegenomen. Wij hopen op nog 50 edities van deze shoot.

Winterswijk 50-1.jpg

Vele mede-schutters hebben in de loop der jaren de weg naar Winterswijk gevonden. Elke 2e zondag van de maand is de shoot en heeft bij mij een vaste plek in mijn agenda. Met regelmaat nodig ik ook geïnteresseerden uit om te proeven aan het luchtschieten. @Najsnarf is zo ook verslaafd geraakt. Zo erg zelfs dat hij mij in mijn verzamel extremisme al gepasseerd heeft, maar het gaat nog verder. Afgelopen zondag heeft Frans ons verrast met de eerste schoten op bio-gas. Echt waar.

Wij zaten gezellig op de 50m baan (gezelligste baan ook altijd) waarbij Frans zijn Spa CP-2 (CO2 pistool met extra loop) met lange loop op 50m wilde uitproberen. En verdomd, de pellets raakten de kaart. Maar op enig moment drong er een vervelende penetrante lucht in mijn neusgaten. Ik vroeg voorzichtig of er ergens een deur openstond, ik had immers op de weg naar Winterswijk best veel koeien gezien en het stonk naar koeien vlaaien. Frans ontkende dat hij het was, en ik was het ook niet. Maar de stank was verschrikkelijk. Inmiddels durfden ook andere 50m schutters te bekennen dat er een vreemd luchtje hing (het stonk echt verschrikkelijk). Vol verbazing en met grote ogen constateerde Frans dat de stank uit zijn CP-2 komt. Ik zeg: Wat? Dat kan toch niet, die is toch op CO2? Heb je hem zelf gevuld in de weilanden van Almelo? Frans antwoord verbijstert: Nee, ik heb gewoon een CO2 patroon van Schneider Sportwaffen erin gestopt. Aha, zei ik, uit Duitsland dus.
De grappen die volgden laat ik maar achterwege. Maar toen kwam de verlossende oplossing op dit raadsel, Guus suggereerde dat dit dan wel de eerste shoot op Bio-gas moest zijn!

Nadat iedereen weer op z’n schietkruk zat (van het lachen waren we er allemaal vanaf gerold) drong de betekenis van dit moment pas goed tot ons door. Dit wordt de toekomst van alle CO2 schutters. Bio-gas. Richard waarschuwde nog dat alles waar “bio-“ voor staat een luchtje aan zit.

Het was een gezellige zondag. En alle lolbroekerij op een stokje, wij hopen nog vaak op de shoot in Winterswijk aanwezig te mogen zijn.

Bedankt @Moturist!

Andere anekdote: https://www.buksforum.nl/xbuks/threads/…te-weinig-sex….5619/
Luchtbuks shoot Winterswijk: https://www.buksforum.nl/xbuks/threads/luchtbuks-shoot-winterswijk-2019.6295/

Laatst bewerkt:

Ongelezen Berichten

Facebook Page