• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid 't is weer van da

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Damm dat is weer niet best voor het imago van onze hobby!!
Hoop dat die schutter gepakt wordt :mad:4 . Die dwaas schiet met een slug op een persoon... gelukkig mankeerde er genoeg aan die buks dat de slug niet meer power had om ernstiger letsel te veroorzaken... wat een randebiel :banghead:4. Opsluiten in een diep donker hol en nooit meer vrij laten...
 
Damm dat is weer niet best voor het imago van onze hobby!!
Hoop dat die schutter gepakt wordt :mad:4 . Die dwaas schiet met een slug op een persoon... gelukkig mankeerde er genoeg aan die buks dat de slug niet meer power had om ernstiger letsel te veroorzaken... wat een randebiel :banghead:4. Opsluiten in een diep donker hol en nooit meer vrij laten...
Idd
 

In de comments; beginnen ze al met "ze moesten die ondingen verbieden"

Ha Thomas,

Ik heb geen smoelboek en kan de post niet zien. Kun je a.u.b. zeggen wat er gebeurt is, want ik begrijp aan de reacties te zien dat het ergens verkeerd is gegaan.
 
Ha Thomas,

Ik heb geen smoelboek en kan de post niet zien. Kun je a.u.b. zeggen wat er gebeurt is, want ik begrijp aan de reacties te zien dat het ergens verkeerd is gegaan.
Iemand die met zijn 5 joules brolbuks naar een groepje van de jeugdbeweging heeft geschoten. Hij heeft een begeleider geraakt.
In de reacties onder het artikel staat het al vol reacties van de "anti-luchtbuks" types.
 
Iemand die met zijn 5 joules brolbuks naar een groepje van de jeugdbeweging heeft geschoten. Hij heeft een begeleider geraakt.
In de reacties onder het artikel staat het al vol reacties van de "anti-luchtbuks" types.

Ach jéé, daar gaan we dan weer. Zo ééntje spoort volgens mij voor geen meter. :fubar:4
De komende tijd heeft de 'grote media' weer extra invulling voor hun zendtijd en de 'anti luchtbuks typjes' hebben weer wat om over te ouwe hoeren.
Niet te hopen dat 'minister Grappenhuis' ook hier als een strebertje op gaat zitten om puntjes te winnen.
 
Staat er na elke steekpartij ook een oproep om messen te verbieden en schroevendraaiers en priemen ?

De buks is in dit geval het werktuig van iemand die gestoord is, toevallig was die buks voorhanden. De volgende keer is het een mes of een hamer of een straatsteen. Schiet incidenten met een luchtbuks, zijn een stuk sporadischer als steekpartijen.

Zet dat maar als tegenreactie onder dat stuk, ik ga facebook niet meer op.
 
Staat er na elke steekpartij ook een oproep om messen te verbieden en schroevendraaiers en priemen ?

De buks is in dit geval het werktuig van iemand die gestoord is, toevallig was die buks voorhanden. De volgende keer is het een mes of een hamer of een straatsteen. Schiet incidenten met een luchtbuks, zijn een stuk sporadischer als steekpartijen.

Zet dat maar als tegenreactie onder dat stuk, ik ga facebook niet meer op.
Ik zou er helemaal niet op reageren,je moet ze niet nog meer voeren dan al is gebeurd....als je gelijk vol in de verdeding gaat lijkt t voor de rest van die gasten al of je schuld bekend,ieder normaal denkend persoon weet ook wel dat t geen fuk uitmaakt met wat voor "Luchtbuks"dan ook een vergrijp wordt gepleegd....tis maar net wat er voor handen is op zo'n moment lijkt me..
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet
Als sport heb ik jarenlang het kitebuggyen beoefend, zo’n 10 jaar terug sprong op het strand bij Ijmuiden een loslopende hond voor een kitebuggy. De eigenaresse liet 5 honden tegelijk loslopen op hetzelfde stuk strand, waar je extreme sporten zoals kitebuggyen mag beoefenen. Hond dood en de kitebuggyer een kapotte pols. Hele schreeuwerige stukken in de plaatselijke krant, het kitebuggyen moest per direct verboden worden.

Ik heb toen op het forum van die krant gevraagd hoeveel ongelukken er met kitebuggyen gebeuren. Het was ongeveer 0, dus een uniek freak accident moesten ze toegeven. Daarna maar even het staatje met hondenbeten op jaarbasis op dat forum gezet. Meer dan 130.000 per jaar, duizenden doktersbezoeken, honderden ziekenhuis bezoeken en 1 dode per jaar. Ineens was duidelijk, dat eigenlijk loslopende honden op het strand verboden moesten worden en het liefst ook gemuilkorfd. De stemming sloeg aardig om.

Als de boodschap goed wordt gebracht, snappen mensen het echt wel.
 
Spijtig voor de perceptie, inderdaad... Gelukkig, was het, zoals gewoonlijk bij ongeoorloofd gebruik van een buks, en knikloopje met weinig kracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus
Hier trouwens een link die geen authenticatie vereist: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/03/chiro-oudenburg-beschoten-tijdens-halloweentocht/ .

Verdomd spijtig hoe veel van onze communicatie in handen is van bedrijven als Facebook tegenwoordig, dan in ieder geval nog liever de 'mass media', gekleurd of niet...
Trek je in ieder geval ook niet té veel aan van Facebook comments, veel 'keyboard warriors' daar die voornamelijk roepen in de woestijn. Het gebrek aan relevante kennis/inzichten van de Facebook experts wordt trouwens doorgaans ook heel duidelijk als je luchtbuks gerelateerde groepen daar bekijkt/volgt :giggle:4.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet
Maak u niet druk over reacties op hln.be . Verzuurde, kortzichtige reacties die me echt doen walgen van mensen staan er heel vaak op. Holle vaten klinken het luidst....
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan