• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Toch nog een vraag over legaliteit.

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Is gewoon toegestaan.

Is wel overal uitverkocht.

 
Hahaha wat een achterlijk wet. Wat is het verschil dan met een replica. Die ene joule? Een keurmerk? Ach ja, gekke regeltjes genoeg.
 
Hahaha wat een achterlijk wet. Wat is het verschil dan met een replica. Die ene joule? Een keurmerk? Ach ja, gekke regeltjes genoeg.
Europa, dat is het verschil. Die dingen waren hier gewoon verboden, maar NL werd gedwongen om de speelgoedrichtlijn te volgen en volgens die Europese richtlijn mag zo'n ding dus niet verboden worden.

Overigens is de hele constructie met de NABV en "op echt lijkende luchtbuksen" typisch Nederlands; in het buitenland is dat niet nodig. In andere landen mag je zo'n airsoft-ding kopen zonder papiertje (zo lang je maar minimaal 18 jaar oud bent). Maar ja, daar heb je dan weer andere domme regeltjes zoals het verplichte 'F'je in luchtdrukbuksen in Duitsland en het verbod tot het opsturen van luchtbuksen in België.
 
van de week twee van deze co2 pompshot guns gehaald zijn net te koop werd ons verteld https://www.staaloutdoor.nl/luchtbuksen/luchtbuksen/umarex-nxg-pump-shot-bb-shotgun-co2.html
 
Hahaha wat een achterlijk wet. Wat is het verschil dan met een replica. Die ene joule? Een keurmerk? Ach ja, gekke regeltjes genoeg.

Ja inderdaad compleet gestoord,..want ze doen/deden die moeite wel bij klapperpistolen, waterpistolen en Nerf's (gelijkenis voorkomen)
en dan heb je deze shit gewoon wel,..gemarket aan kleine kids (hun vaders dus).
En als je een Glock met drum-magazijn die waterballetjes schiet van Ali koopt
(ook zwart niet alleen unicorn kleuren) komt hij ook aan en rennen kids van 10-12 ermee rond. het is allemaal erg krom.
 
Europa, dat is het verschil. Die dingen waren hier gewoon verboden, maar NL werd gedwongen om de speelgoedrichtlijn te volgen en volgens die Europese richtlijn mag zo'n ding dus niet verboden worden.

Overigens is de hele constructie met de NABV en "op echt lijkende luchtbuksen" typisch Nederlands; in het buitenland is dat niet nodig. In andere landen mag je zo'n airsoft-ding kopen zonder papiertje (zo lang je maar minimaal 18 jaar oud bent). Maar ja, daar heb je dan weer andere domme regeltjes zoals het verplichte 'F'je in luchtdrukbuksen in Duitsland en het verbod tot het opsturen van luchtbuksen in België.
Klopt! Volgens EU regels zouden replica's gewoon legaal moeten zijn, dus Nederlandse staat zat met een probleem. Toen bood zich een partij aan die aan zelfregulatie wilde doen, en met het lidmaatschap idee op de proppen kwam. Probleem tijdelijk opgelost. Maar uiteindelijk gaan we gewoon die regels volgen, en zal het weer mogen. Het is sowieso niet meer te handhaven.

Ben je netjes, zijn de buren goed bevriend met je, heb je verder nooit problemen, ben je voorzichtig en bedachtzaam. Who cares. ;)

Die laatste zin, is eigenlijk niet waar, zelf ook ooit een replica stiekem gehad omdat ik het mooi vond :) Maar het zat me niet lekker, heb hier ook mooie legale buksen liggen en zou niet willen dat ze een keer gebeld worden en dat de buksen dan ook meegaan. Op een gegeven moment wilde ik er zo graag vanaf komen, dat ik hem gewoon ergens in België bij een kennis na een dagje knallen, heb laten liggen. Weg = weg ;)

Niet doen, dan slaap je beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: West
Zolang je hem niet los in de broeksriem draagt,als je door de Jumbo loopt,wie weet het dan?
en een umarex M4? ja tuurlijk als je hem thuis hebt ziet niemand het maar je moet maar net naar je lokale schietclub ermee willen, hoe ver kun je gaan voordat ze je huis ondersteboven trekken zoekende naar andere replica's. nederland is nou eenmaal zo'n kutland op dat gebied.
EDIT: ik ga m alsnog IN MINECRAFT kopen, maarja je moet maar net zo'n ongeluk in minecraft hebben.
 
ja tuurlijk als je hem thuis hebt ziet niemand het maar je moet maar net naar je lokale schietclub ermee willen
Ohhhhh, je kunt er zeer zeker heen gaan en ermee knallen als jouw vereniging het toelaat. Een buks moet SOWIESO degelijk verpakt zijn en niet in direct voor schieten toegankelijk zijn. Dus wie wilt jou tegenhouden? Nobody! En als je achter de tralies beland ben je in een wip weer vrij…
 
Europa, dat is het verschil. Die dingen waren hier gewoon verboden, maar NL werd gedwongen om de speelgoedrichtlijn te volgen en volgens die Europese richtlijn mag zo'n ding dus niet verboden worden.

Overigens is de hele constructie met de NABV en "op echt lijkende luchtbuksen" typisch Nederlands; in het buitenland is dat niet nodig. In andere landen mag je zo'n airsoft-ding kopen zonder papiertje (zo lang je maar minimaal 18 jaar oud bent). Maar ja, daar heb je dan weer andere domme regeltjes zoals het verplichte 'F'je in luchtdrukbuksen in Duitsland en het verbod tot het opsturen van luchtbuksen in België.
Dan hebben we t idd zo slecht nog niet hier...
 
Overlaats naar een Excalibur kruisboog zitten kijken en er mee geschoten. Op zich wel leuk, maar maakt evenveel geluid als een knikbuks en dan bedoel ik geen stille. Toch wel verschoten van de accuraatheid van zo'n ding: kan je 5 bolts in een groepje ter grootte van een golfbal mee schieten op 100m. Enige echte nadeel (naast het geluid) vond ik het feit dat je om de 300 schoten al een nieuwe pees moet steken, daar zit je toch snel aan.
 
Op zich wel leuk, maar maakt evenveel geluid als een knikbuks en dan bedoel ik geen stille.
Heb al wat kruisbogen -op Joeptjoep- gezien en kan zeggen dat er ook ècht wel stevige crossers bij zijn. Daar wil je ècht géén vinger tussen pees en lat willen houden.… hij gaat er geheid METEEN AF!

Don’t try this at home! Trouwens nergens, niet alleen thuis!
 
Heb al wat kruisbogen -op Joeptjoep- gezien en kan zeggen dat er ook ècht wel stevige crossers bij zijn. Daar wil je ècht géén vinger tussen pees en lat willen houden.… hij gaat er geheid METEEN AF!

Don’t try this at home! Trouwens nergens, niet alleen thuis!
Ja, maar het geluid en kracht zijn moeilijk af te leiden uit zo een filmpje. Eens je die in je handen hebt en afvuurt dan besef je dat je daar echt niet wil voorstaan. En das dan wel vrij te koop zonder registratie of dergelijke, terwijl (in België toch) jagen ermee verboden is, een schiet discipline er niet voor bestaat en zoiets absoluut niet verantwoord is om in de achtertuin mee te schieten.
 
Ohhhhh, je kunt er zeer zeker heen gaan en ermee knallen als jouw vereniging het toelaat. Een buks moet SOWIESO degelijk verpakt zijn en niet in direct voor schieten toegankelijk zijn. Dus wie wilt jou tegenhouden? Nobody! En als je achter de tralies beland ben je in een wip weer vrij…
ja oke, het is misschien mogelijk dat een vereniging het toelaat, gewoon eens proberen en dan kijken wat gebeurt, fuck around and find out xD
 
May I present you: de Ravin 500

IMG_0218.jpeg

Ik denk wel dé krachtigste kruisboog…

En als je van een kruisboog houd, word je hier wel blij van en een kleine glimlach om je mondhoeken vormen.
 
En das dan wel vrij te koop zonder registratie of dergelijke, terwijl (in België toch) jagen ermee verboden is, een schiet discipline er niet voor bestaat en zoiets absoluut niet verantwoord is om in de achtertuin mee te schieten.
(Kruis)bogen vallen in NL onder de zelfde categorie als luchtbuksen (WWM Cat IV). Dat betekent dat er ook de zelfde regels voor gelden: 18+ en niet in het openbaar dragen/gebruiken.

Pijlen en pijlpunten die voorzien zijn van snijdende delen die kennelijk tot doel hebben ernstig letsel te veroorzaken vallen onder Cat I. Je hebt er een ontheffing voor nodig (die je in principe alleen krijgt als je verzamelaar of museum bent of handelaar met een erkenning).
 
May I present you: de Ravin 500

Bekijk bijlage 51384

Ik denk wel dé krachtigste kruisboog…

En als je van een kruisboog houd, word je hier wel blij van en een kleine glimlach om je mondhoeken vormen.
Hihi, vond dit een interessant filmpje over kruisbogen. Zeker voor de lucht schutters eens interessant om te bekijken, dat aantal joules zeker niet het hele verhaal vertellen van een projectiel:

 
en een umarex M4? ja tuurlijk als je hem thuis hebt ziet niemand het maar je moet maar net naar je lokale schietclub ermee willen, hoe ver kun je gaan voordat ze je huis ondersteboven trekken zoekende naar andere replica's. nederland is nou eenmaal zo'n kutland op dat gebied.
EDIT: ik ga m alsnog IN MINECRAFT kopen, maarja je moet maar net zo'n ongeluk in minecraft hebben.
Kutland… verhuis je toch naar Duitsland?; mag je dat speelgoed wel kopen, voor het echte schietwerk wel voor de rest met 7,5 J behelpen dan ;)
 
Ik snap niet waarom er altijd gezegd wordt, "dan ga je toch weg uit dit land..". Uiteindelijk ben je op deze grond geboren en behoord deze ook jou toe! Fuck dan die diknekken die het een land noemen en het verkloten voor iedereen. Ik heb ook een hekel gekregen aan dit land en een groot deel van de bevolking. Maar ga echt niet verhuizen, dat doet dat kutvolk maar lekker, die alles verkloten hier. Ik ben hier geboren en niet gevraagd om geregeerd te worden door een stel misdadigers. ;) My2cents
 
Geen land ter wereld waar alles kan, alles mag, en/of alles vrij te koop is; in dat opzicht is ieder land dus een kutland…
 
Laatst bewerkt:

Facebook Page

Terug
Bovenaan