• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Uitspraak Hoge Raad 6 februari betreft gelijkenis luchtbuksen vs vuurwapens

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Je zou eens kunnen opzoeken wat de aanleiding tot het ontstaan van die Vuurwapenwet is geweest en het doel, dan weet je genoeg!
 
In een notedop wat ik reeds zei, al 50 jaar vind ik de minst betrouwbare partner de "Staat"dus was ik al vroeg bezig mij hiervoor te interesseren zoals ook het cocaine verhaal van de Staat der Nederlanden begin 1900 met niet de minste aandeelhouders!
Leuk detail is dat het clubhuis van de Hell Angels in Amsterdam op de plek stond waar vroeger die enorm winstgevende cocaine fabriek stond.:giggle:4:giggle:4
Tja kapitaal gaat als een rode draad door de Nederlandse geschiedenis, nog steeds!
 
De NCF stond aan de Duivendrechtsekade (aan het water voor de aanvoer), later is daar de Bijlmerbajes gebouwd.
Het clubhuis van KPO (Kreidler Ploeg Oost), naderhand Hells Angels stond aan de H.J.E. Wenckenbachweg .......minstens 200 meter van de plaats waar de NCF stond.
Hoe ik dit weet, ik woonde in A'dam oost, was lid van de KPO en naderhand werkte ik bij de waterzuivering aan de H.J.E. Wenckenbachweg.

P1010236.JPG
 

Bijlagen

  • kreidler1.jpg
    kreidler1.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 22
Nieuw gekocht in 1970 voor 1099 gulden en na restauratie getaxeerd in 2009.
 

Bijlagen

  • Taxatie kreidler 24-07.pdf
    3,8 MB · Weergaven: 31
Nieuw gekocht in 1970 voor 1099 gulden en na restauratie getaxeerd in 2009.

Ja, en met dat lullig trappersysteem waarbij een trapper omgezet kon worden zodat ze beiden naar beneden stonden, er moest toch mee gefietst kunnen worden, rijwiel met hulpmotor
 
Ik woonde in Amsterdam en 's nacht uit de disco kwam ik in Amstelveen zonder benzine te staan :(4
Na 25 meter trappen kwam ik er al snel achter dat lopen veel sneller ging en minder inspanning koste :)
 
Ik woonde in Amsterdam en 's nacht uit de disco kwam ik in Amstelveen zonder benzine te staan :(4
Na 25 meter trappen kwam ik er al snel achter dat lopen veel sneller ging en minder inspanning koste :)

Maar het ging wel, dus je voldeed aan de wettelijke eisen, hetzelfde speelt op tal van terreinen nu ook nog altijd, ook voor de sportschutter.
 
Maar wat zijn de wettelijke eisen, dat weet denk ik niemand.....zeker niet als het om de EU-eisen gaat.
Als ik in Duitsland een HW50 koop is hij 7 Joule terwijl ik hier de zelfde HW50 koop met 17 Joule.
Toen ik nog met vuur schoot gingen we regelmatig naar Duitsland openlucht schieten, maar als we terug kwamen waren er altijd problemen bij de douane ondanks dat we verlof hadden.
De gedachten dat eea met de EU wel opgelost zou worden is een illusie, het is alleen maar erger geworden.
 
Wat een gedoe weer allemaal. Misschien bij neef youssef toch gewoon een kalashnikov kopen voor het plinken....
 
Goede update: het blijft echter een kat en muis spel. Ik heb wel eens gelezen dat als je een bak in je auto maakt met een slot erop ze die niet zomaar mogen opmaken. Daarmee zou je dan kunnen voorkomen dat ze je buksen in beslag nemen want ze kunnen niet bepalen wat er in die bak zit... maar om daar nou mijn hele auto voor te gaan verbouwen.. vooralsnog op de achterbank dus en in iedergeval niet door Duitsland rijden....

En als men je verzoekt die bak open te maken en je voldoet niet aan dat verzoek heeft men reden om aan te nemen dat je iets te verbergen hebt en dan vorderen ze je die bak open te maken, voldoe je niet aan de vordering nemen ze je voertuig in beslag en maken hem zelf wel open. Probleem voor jou is dat je een strafbaar feit pleegt door niet aan die vordering te voldoen, reden genoeg om een "Proces" in gang te zetten dat er voor zorgt dat jij een hele tijd zonder auto zit.
 
Wat een gedoe weer allemaal. Misschien bij neef youssef toch gewoon een kalashnikov kopen voor het plinken....

En als je aannemelijk kunt maken dat het bij je cultuur hoort krijg je misschien ook nog de patronen die ze bij Jansen die geen schietcultuur kan aantonen in beslag hebben genomen....;)
 
Dat wordt nog wat met al die HFT-ers die naar de wedstrijdjes rijden, gaat de DFTA of de KNSA ze helpen met een formuliertje denk je??? lol

Ik heb het briefje van 5 jaar geleden nog :)
Bij het volgende bestuurs vergadering van DFTA zal ik voorstellen dat wij wel iets regelen, zo`n formulier met serie nummer, kracht enz.. wordt wel door DFTA geregeld voor mensen die naar wedstrijden in het buitenland rijden. Van het KNSA vrees ik dat we niet veel kan verwachten helaas, maar DFTA moet wel zoiets kunnen regelen.
 
En als men je verzoekt die bak open te maken en je voldoet niet aan dat verzoek heeft men reden om aan te nemen dat je iets te verbergen hebt en dan vorderen ze je die bak open te maken, voldoe je niet aan de vordering nemen ze je voertuig in beslag en maken hem zelf wel open. Probleem voor jou is dat je een strafbaar feit pleegt door niet aan die vordering te voldoen, reden genoeg om een "Proces" in gang te zetten dat er voor zorgt dat jij een hele tijd zonder auto zit.
haha... nog een goede reden om dus niet met nederlandse power buksen de grens over te steken...
 
En als men je verzoekt die bak open te maken en je voldoet niet aan dat verzoek heeft men reden om aan te nemen dat je iets te verbergen hebt en dan vorderen ze je die bak open te maken, voldoe je niet aan de vordering nemen ze je voertuig in beslag en maken hem zelf wel open. Probleem voor jou is dat je een strafbaar feit pleegt door niet aan die vordering te voldoen, reden genoeg om een "Proces" in gang te zetten dat er voor zorgt dat jij een hele tijd zonder auto zit.
Het ligt toch niet zo eenvoudig met de duitse wetgeving.
Die mogen alleen bij een verdacht kijken(onderweg)
Isse natuurlijk een zoethoudertje.ze kunnen je dan meenemen naar de wache en daar zonder reden of wat dan ook 48 uur vasthouden voor onderzoek.als die zeggen ik heb een verdacht dat de bestuurder verboden pillen gebruikt omdat je een paar x te lang knippert,ben je er al aan en heb je voor 2 dagen een gratis hotel
Met ontbijt en diner lol.
vrije luchtgeweren hebben daar een f merk.en hebben dan max 7.5 joule.
Daarvoor hebben ze dan voor vele luchtdruck buksen en pistolen zogenaamde export veren,kits
Die je vrij kopen kan,vrij bezitten kan maaaaaar niet inbouwen?????
Redelijke politieke domheid vind ik.
Mein ervaring met de duitse politie is eigenlijk vrij goed.
Zolang je vriendelijk blijft en beleefd zijn ze best wel ok.
De meesten doen gewoon hun werk.
In luxembourg ligt de zaak heel anders.
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan