• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Uitspraak Hoge Raad 6 februari betreft gelijkenis luchtbuksen vs vuurwapens

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

vrije luchtgeweren hebben daar een f merk.en hebben dan max 7.5 joule.
Daarvoor hebben ze dan voor vele luchtdruck buksen en pistolen zogenaamde export veren,kits
Die je vrij kopen kan,vrij bezitten kan maaaaaar niet inbouwen?????
Redelijke politieke domheid vind ik.
Mein ervaring met de duitse politie is eigenlijk vrij goed.
Zolang je vriendelijk blijft en beleefd zijn ze best wel ok..

klopt als een bus.. je mag ze kopen/bezitten maar niet inbouwen in DE
Elk land heeft wel een vaag grijs gebied en onduidelijkheden in wetgeving.. het is nou eenmaal zo.
Mijn enige ervaring met Duitse polizei was ook een stuk vriendelijker
dan de gemiddelde interactie met dienders in mijn eigen geboorte/woonstad.
Mijn oom is molenaar en woont net over de grens, (Bentheim),.. zijn buks schoot wat harder dan de 7.5J
De DE dienders namen niet de moeite te checken hoeveel harder, schoten er 2 keer mee,
dronken koffie mee en wensten ons fijne middag toe.
Mijn oom (65+ vriendelijkheid zelve) heeft wel een groot afgezet stuk land achter het huis, ze hoorden de "knal" vanaf de weg,..
ik vermoed dat als ze dachten dat er iets niet in de haak was, ze wel anders zouden reageren.
 
deze uitspraak geeft nou niet echt een gerust hart aan mensen die graag met buksen schieten die nagemaakt zijn (waaronder ik). ik snap de logica van de wet niet, met een wapenvergunning zou je een .223 / 5.56 AR mogen hebben ( mits de juiste vergunning behaald is) maar met deze vergunning zou je geen Umarex M4 .22 mogen schieten. de logica in dit soort dingen is ver te zoeken. de politie wordt standaard gebeld als je gezien wordt met een luchtbuks want de gemiddelde burger in nederland kent het verschil niet. het liefst ga je dan net over de grens in duitsland wonen waar zoiets wel legaal is maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn...
EDIT: enige mensen die ervaring hebben met het onderwerp wat ik bedoel mogen gerust reageren
 
Is veranderd!
Mogen tegenwoordig geen niet functionele dingen op zitten die het op een VUWA laat lijken.
Dus een onder grendel die gewoon laad mag!
Voor een leek lijkt elke windbuks op een Luchtbuks!
ik weet dat dit 5 jaar terug is maarik heb schijt, ik zelf ben bijv geinterresseerd in een Umarex M4 die bij onze ooster buren vrij te verkrijgen is, zodra je de loop knikt wordt toch snel duidelijk aan een agent dat dit geen echt Luchtbuks is maar in de ogen van een leek lijkt alles echt dus hoe kijk je nou tegen zoiets op, ik persoonlijk trek meer daar de kant van ja t zal wel hoor het na het feit wel maar dan alsnog zijn onze agenten vaak geneigd ons te naaien met wat plezier.
 
deze uitspraak geeft nou niet echt een gerust hart aan mensen die graag met buksen schieten die nagemaakt zijn (waaronder ik). ik snap de logica van de wet niet, met een wapenvergunning zou je een .223 / 5.56 AR mogen hebben ( mits de juiste vergunning behaald is) maar met deze vergunning zou je geen Umarex M4 .22 mogen schieten. de logica in dit soort dingen is ver te zoeken. de politie wordt standaard gebeld als je gezien wordt met een luchtbuks want de gemiddelde burger in nederland kent het verschil niet. het liefst ga je dan net over de grens in duitsland wonen waar zoiets wel legaal is maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn...
EDIT: enige mensen die ervaring hebben met het onderwerp wat ik bedoel mogen gerust reageren
Is toch wel logisch. Een vergunning is speciek voor dat Luchtbuks. Alles staat op die vergunning vermeld ervan. Wil je jouw AR verkopen en bvb een model van cz in 223 in de plaats, mag je ook een nieuwe aanvraag doen en 4 maand wachten.

Als je dat geluk hebt tenminste dat er niemand van een dienst die ergens een stempel moet zetten ziek wordt, overspannen raakt, met pensioen gaat of technisch werkloos is omdat de koffiemachine stuk gegaan is.
 
Is toch wel logisch. Een vergunning is speciek voor dat Luchtbuks. Alles staat op die vergunning vermeld ervan. Wil je jouw AR verkopen en bvb een model van cz in 223 in de plaats, mag je ook een nieuwe aanvraag doen en 4 maand wachten.

Als je dat geluk hebt tenminste dat er niemand van een dienst die ergens een stempel moet zetten ziek wordt, overspannen raakt, met pensioen gaat of technisch werkloos is omdat de koffiemachine stuk gegaan is.
nou niet echt omdat het gaat om een nep Luchtbuks, een break barrel.
 
nou niet echt omdat het gaat om een nep Luchtbuks, een break barrel.
Ja maar uit je bericht had ik begrepen dat je het logisch vindt, dat mocht je een wapenvergunning hebben, je ook zo een nep Luchtbuks mag aanschaffen. Of heb heb ik je post te snel gelezen?
 
  • Wow
Waarderingen: Mdm

Facebook Page

Terug
Bovenaan