• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Bullpup/dog Uragan King: Black Polymer Stock / Wood Stock (nieuwe modellen)

Ik zag nieuwe modellen van de Uragan bij Krale op de site staan. Hieronder een filmpje en wat info / links.
De King heeft een dubbele papfles en lijkt ook een grotere shroud te hebben. BPS en WS staan voor Black Polymer Stock en Wood Stock.
Kon geen filmpje vinden in verstaanbare taal helaas.

1594440539_525485555f093b5bd49f40.31786171.jpg

agt-uragan25king-1.png

agt-uragan25king-3.png

Ik heb zelf een "normale" Uragan en dat is echt een fijne buks die heel zuiver schiet. En met goed zoeken kan je hier en daar ook wat mods vinden om hem te customizen. Daarom denk ik dat de nieuwe modellen ook behoorlijk goed moeten zijn.

De Uragans worden gemaakt door Airgun Technology (vaak afgekort met AGN, AGN Technology of AGT) die ook de Vulcan maakt. Ze komen uit Tsjechië.

Onderstaande komt van de website van Krale. Daar staat de Uragan King BPS vanaf € 1695,- en de Uragan King WS vanaf € 1795,-

Informatie​

De AGN Technology Uragan King BPS is een PCP-luchtgeweer met synthetische kolf en een door CZ vervaardigde koud gesmede loop van 570 mm. Met een vuldruk van 300 bar en een ten opzichte van de standaard Uragan verdubbeld cilindervolume van 1060 cm³ kan de AGN Technology Uragan met één vulling in 5.5 mm maar liefst tot 420 pellets verschieten, in 6.35 mm tot 220 en in 7.62 mm tot 100 (fabrieksopgave). Ook gewijzigd is de regulatordruk voor kaliber 7.62, die ging van 150 naar 170 bar, resulterend in een hogere snelheid.

De biatlon-stijl zijgrendel kan eenvoudig van rechts naar links worden verplaatst en Weaver rails bieden montageruimte voor richtmiddelen en bipod. De handguard heeft KeyMod-sleuven en om een goede ergonomie te verkrijgen is de kolfplaat verstelbaar. Totale lengte is 830 mm.

Specificaties​

MerkAGN Technology
ProductstatusNieuw
Kaliber5.5 mm / .22, 6.35 mm / .25, 7.62 mm / .30
KrachtbronPerslucht
Vuldruk (bar / psi)300 / 4351
Energie (Joule / ft.lb)43 / 31.7, 67 / 49.4, 110 / 81.1
Fabrieksopgave (m/s / fps)285 / 935 - 5.5 mm / .22
285 / 935 - 6.35 mm / .25
292 / 958 - 7.62 mm / .30
SpansysteemZijhevel
Magazijncapaciteit9, 10, 12
VeiligheidJa
Gewicht (gram)4200
Looplengte (mm)570
Totale lengte (mm)830
VizierGeen vizierlijn
Inclusief richtkijkerNee
Montagerail typeWeaver rail
Kolf materiaalSynthetisch
Extra'sVulset, Magazijn

Vind eerlijk gezegd de opgegeven shotcount in .30 (100schoten) volgens de fabrikant erg tegenvallen aangezien er 2x580cc fles onder hangt..dat haal ik ook met mn impact en 1x580cc.zal uiteraard ook de de hoge(170bar)regdruk te maken hebben(tov 100bar met impact) verder gave buksen.wat ik me wel afvraag is hoe hard ze dan gaan met 170bar erachter.

Vind eerlijk gezegd de opgegeven shotcount in .30 (100schoten) volgens de fabrikant erg tegenvallen aangezien er 2x580cc fles onder hangt..dat haal ik ook met mn impact en 1x580cc.zal uiteraard ook de de hoge(170bar)regdruk te maken hebben(tov 100bar met impact) verder gave buksen.wat ik me wel afvraag is hoe hard ze dan gaan met 170bar erachter.
Wss veel druk weinig plenum... een beste mondingsknal :giggle:4 :clap:4

Wss veel druk weinig plenum... een beste mondingsknal :giggle:4 :clap:4
Kan goed kloppen. Mijn "normale" Uragan heeft een redelijk klein plenum. Je kan eventueel de regulator vervangen door een Huma. Doordat de Huma kleiner is, creëer je een groter plenum.

Kan goed kloppen. Mijn "normale" Uragan heeft een redelijk klein plenum. Je kan eventueel de regulator vervangen door een Huma. Doordat de Huma kleiner is, creëer je een groter plenum.
Je gaat bij een nieuwe buks toch niet gelijk een andere regulator installeren,dat moet vanaf fabriek al goed zijn,ik ga bij een nieuwe impact toch ook niet gelijk de meters vervangen omdat ze kut zijn fabriek af,ow wacht........:rofl:4:lipssealed:4

@bombastique "En met goed zoeken kan je hier en daar ook wat mods vinden om hem te customizen"
Ook ik heb een Uragan, Kan je misschien ook even zeggen op welke site of link om hem wat te customizen.

Je gaat bij een nieuwe buks toch niet gelijk een andere regulator installeren,dat moet vanaf fabriek al goed zijn,ik ga bij een nieuwe impact toch ook niet gelijk de meters vervangen omdat ze kut zijn fabriek af,ow wacht........:rofl:4:lipssealed:4
Nee joh. Alles behalve FX is uit de doos perfect ;)

@bombastique "En met goed zoeken kan je hier en daar ook wat mods vinden om hem te customizen"
Ook ik heb een Uragan, Kan je misschien ook even zeggen op welke site of link om hem wat te customizen.
Ik heb er een cheeckpiece opgezet van Custom-Carbon-Designs (zitten op facebook, zie ook ). Ze communiceren wel slecht en levering duurt erg lang.
Bij Krale kan je een demperadapter kopen naar 1/2 UNF (https://www.krale.shop/nl/geluiddemperadapter-vulcan/?qty=1) om andere dempers te monteren. Ik heb zelf bij de mijne de shroud verwijderd en een DonnyFL (voor Vulcan montage) Emperor direct op de loop (loop heeft dezelfde rare schroefdraad als het uiteinde van de shroud). Bij Krale verkopen ze ook extra magazijnen (zoek op "vulcan", die magazijnen zijn hetzelfde)
Bij Talon Tunes hebben ze wat spullen, maar mijn ervaring met hun is behoorlijk slecht. https://talontunes.com/?s=Uragan&post_type=product
Ik heb bij Bagnall & Kirkwood een FX Bottle adapter gekocht (https://spares.bagnallandkirkwood.co.uk/product/part-a23-fx-impact-bottle-adaptor-19659/) en die met wat gepuzzel met o-ringen op de plek van de oude bottle (zelfde schroefdraad) gezet. Nu kan ik er 220cc flesjes met FX valve van Best Fittings op zetten (https://www.bestfittings.co.uk/shop...re-buddy-bottles-with-best-fittings-fx-valve/) en die kan je dan ter plekke wisselen. Ik heb drie van die flesjes die ik dan mee kan nemen. Grotere flessen passen niet en de shroud moet er wel af, anders past het niet.
Ik heb uiteindelijk nu een Uragan .25 die met ATN X-Sight II HD en de Emperor demper en een extra frontgrip erop 2,9 kilo weegt en waarbij ik "in het veld" flessen kan wisselen. Ik heb ook een extended picatinny rail eronder zitten en de originele plastic handguard verwijderd.
Verder kan je soms dingen voor de Vulcan vinden die op de Uragan passen.

sketch-1603481517713.png

Laatst bewerkt:
Het is maar wat je mooi vind.
Ik vind de Uragan zoals ie geleverd wordt af fabriek strak in het pak en als ie zo gecustomized is lijkt het nog wel op een Uragan maar dan op steroïden.
Je hebt ook van die mensen die denken dat ze zichzelf verfraaien door van alles op allerlei plaatsen op te pompen :worried:4 . Zoals ik al zei smaken verschillen en je moet er maar van houden.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan