• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

    [Disclaimer] Als je geen account (meer) hebt op dit forum, dan kunnen jouw berichten niet worden verwijderd, maar ook niet (meer) herleid worden naar jou persoonlijk.


Regels & Veiligheid Veilig Je Buks In Huis

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Jan Buks

- -
Administratie
Forum Sponsor
Groot Kaliber
OB Collectief
Hoi kan iemand mij iets vertellen over het veilig handelen en opbergen van je buks in huis?
 
  • Leuk
Waarderingen: Coby
Hoi Nap mijn grote kalibers buksen staan in een goedgekeurde wapenkast dus de pcp's 5.5 en groter.De rest van mijn buksen staan in een metalen locker met drie deuren die ook afzonderlijk zijn afgesloten met een goed slot.Verder is mijn hobby kamer ook nog afgesloten door een gewone deur.Groeten Anschutz.
 
Geen kinderen in huis, anders had ik mijn buksen wel beter weggeborgen.
Zoals het er nu voor staat hangen ze op een gereedschapsbord op m'n hobbykamer.
Ik heb wel een staalkabel met hangslotje door de trekkerbeugels, maar die beugels zitten ook maar met schroeven vast.
(en de benodigde schroevendraaiers hangen trouwens op hetzelfde bord!!)
Als ik kinderen zou hebben, zou ik trouwens m'n duikflessen ook goed opbergen: met 300bar kan ook genoeg foutgaan!
Ik heb ze nu alleen platliggen zoals dat ook op veel schietbanen gevraagd wordt. (zodat ze bij omvallen niet lekslaan, en wegvliegen: een stuk gevaarlijker dan de buks zelf.....)
 
Trekkerslot erop met sleutels op een plek die alleen ik weet. Ontspannen en ontladen, maar dat spreekt voor zich. Dan in een foudraal en die in een hoekje zetten.
 
in het bijkeldertje waar ook mijn duikfles staat en verder nooit iemand komt want daar zitten spinnen zo groot als mijn hand en ik heb alleen vrouwen in huis...
later als ze doorhebben dat spinnen niet het eind zijn dan komt er een heuse wapenkast met slot op..Dit wil ik hoedanook om diefstal te voorkomen...
 
Als ik kinderen zou hebben, zou ik trouwens m'n duikflessen ook goed opbergen: met 300bar kan ook genoeg foutgaan!
Ik heb ze nu alleen platliggen zoals dat ook op veel schietbanen gevraagd wordt. (zodat ze bij omvallen niet lekslaan, en wegvliegen: een stuk gevaarlijker dan de buks zelf.....)
Ik heb altijd begrepen dat constant platleggen niet goed is voor de fles. Evt condens zakt naar laagste punt en aangezien de wanden van de fles dunner zijn dan de bodem zou je er eerder problemen mee kunnen krijgen.

Bij mij geen kinderen in huis; de buksen staat in kantoor en de flessen in de schuur. Ben nog wel op zoek naar een wapenkast of kluis
 
Ik heb altijd begrepen dat constant platleggen niet goed is voor de fles. Evt condens zakt naar laagste punt en aangezien de wanden van de fles dunner zijn dan de bodem zou je er eerder problemen mee kunnen krijgen.

Bij mij geen kinderen in huis; de buksen staat in kantoor en de flessen in de schuur. Ben nog wel op zoek naar een wapenkast of kluis

hoi robert

ik woon vlakbij duitsland zoals je weet
bij mij in de buurt heb je de bouwmarkt obi zitten die verkopen wapenkluizen voor mooie prijs volgens mij

gr emiel
 
Bewaar mijn lieverd in de koffer op mijn slaapkamer,niemand die er ook maar aankomt.
Ga wel een slotje halen zodat de koffer ook op slot kan,beter voorkomen dan genezen.
 
Bij mij liggen ze in de kast op mijn kamer (welke afsluitbaar is) heb geen kinderen in huis, moederlief weet wel hoe ze met dat spul om moet gaan. Ik heb het haar haarfijn uitgelegd, dus ik maak me er niet zo druk om.

De fles is wel achter slot en grendel opgesloten. Die is in wezen veel gevaarlijker dan de buks.

Het ideaalst zou zijn, om net als de airsoft apparaten, de buksen in een afsluitbare kast te bewaren.
 
Omdat er hier in de wijk de laatste tijd nogal veel wordt ingebroken zowel in woningen als in schuren heb ik mijn buksen maar naar binnen gehaald.
Bij een lokale kringloop was ik op zoek gegaan naar een kast on ze in op te kunnen bergen, liefst 1 die op slot kan.
Een oude locker kast die ik daar aantrof leek mij wel gemakkelijk geschikt te maken om de buksen in op te bergen.
Geen sleutels, bovenkant en achterwand gedeukt en voorzien van een dikke laag stof maakte mijn onderhandelingspositie wat sterker.:sneaky:
De vraagprijs bedroeg € 50.= uiteindelijk heb ik hem maar meegenomen voor €25.=
Thuis de kast schoongemaakt en de popnagels van de gedeukte panelen er uitgeboord.
Met een paar klappen met de hamer was alles weer redelijk in model.
nog een paar kleine aanpassingen en de kast was klaar(y)
IMG-20150228-WA0000.jpeg IMG-20150302-WA0000.jpeg
 
Alles staat bij mij altijd opgeborgen in de kluis, heb zelf twee kluizen waaronder eentje 150*70*200 is, daar kunnen er een hele hoop in :D Altijd wel leuk als bijzondere wetten op kluis controle komt! Word vaak meer naar de luchtbuksjes gekeken dan naar de vuurwapens :Wink2:

Gr.
Piet
 
Omdat er hier in de wijk de laatste tijd nogal veel wordt ingebroken zowel in woningen als in schuren heb ik mijn buksen maar naar binnen gehaald.
Bij een lokale kringloop was ik op zoek gegaan naar een kast on ze in op te kunnen bergen, liefst 1 die op slot kan.
Een oude locker kast die ik daar aantrof leek mij wel gemakkelijk geschikt te maken om de buksen in op te bergen.
Geen sleutels, bovenkant en achterwand gedeukt en voorzien van een dikke laag stof maakte mijn onderhandelingspositie wat sterker.:sneaky:
De vraagprijs bedroeg € 50.= uiteindelijk heb ik hem maar meegenomen voor €25.=
Thuis de kast schoongemaakt en de popnagels van de gedeukte panelen er uitgeboord.
Met een paar klappen met de hamer was alles weer redelijk in model.
nog een paar kleine aanpassingen en de kast was klaar(y)
Bekijk bijlage 9186 Bekijk bijlage 9187
2015, toen waren het er maar 3 en 2 pistolen.
Inmiddels wordt deze kast te klein tijd dus om maar eens op zoek te gaan naar wat groters.20200104_172917.jpg
Met 10 buksen en 9 pistolen zit deze aan de maximale vulling.
Ik heb nog 2 buksen in reparatie liggen maar als die klaar zijn passen ze er niet meer bij.
 
Alles staat bij mij altijd opgeborgen in de kluis, heb zelf twee kluizen waaronder eentje 150*70*200 is, daar kunnen er een hele hoop in :D Altijd wel leuk als bijzondere wetten op kluis controle komt! Word vaak meer naar de luchtbuksjes gekeken dan naar de vuurwapens :Wink2:

Gr.
Piet

Ja, dat was bij mij idem.....
Ze vonden mijn kermisbuks helemaal eng........
Toen heb ik dat ding geladen en mijzelf ermee op mijn leren pantoffel geschoten (uiteraard eerst gezegd dat het alleen om demonstratie ging etc.) die kogel rolde geloof ik de trap af.. behalve een wat verbluffende reactie waren ze helemaal stil en gingen zeer tevreden weer weg....
..maar naar de VuWa's hebben ze eigenlijk niet meer gekeken , wat eigenlijk hun opdracht was....
 
Ik heb maar 2 buksen .staan in de kamer .als ze langs de hond komen (duitse herder) dan gaan ze met een pijl in de rug het terrein verlaten .:rock:4
 

Facebook Page

Terug
Bovenaan