• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Informatief Waaróp schieten we allemaal eigenlijk?

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Wij schieten op alles dat toch weg moet!
Schitterende doelen hier voorbij zien komen ook die mij op idee brachten :Sneaky:, helaas ook dat men de hobby noodgedwongen mee naar binnen nam door bemoeizuchtig wellicht angstige buren?, het is allemaal maar wat als je een hobby hebt die net even wat onbekender is? Ik heb mijn buren jaren geleden gelijk het materiaal in handen gedrukt en weg was het ijs. Ze weten waar de herrie vandaan komt en weten dat ze gewoon aan kunnen haken mochten ze er zin in hebben? Ben me bewust dat niet alle buren zo ruimdenkend zullen zijn of dat de verstandhouding niet zoveel rek zou hebben. Das dan weer jammer.

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Ik schiet sinds kort naar een zelfgemaakt doelwit waarbij je eigenlijk gewoon metalen voorwerpen aan een touw hangt, en hoe meer je naar boven gaat hoe kleiner ze worden. Vanonder hangt er bij mij een messing koppelstuk, daarboven een metalen sleutelhanger die iets kleiner is, daarboven een hangslot en helemaal vanboven een ijzeren buis van 1 cm breed. Kvind het een leuk en uitdagend doelwit omdat het na elk schot wiebelt, je moet dus rekening houden met dat je voor het doelwit moet richten, anders mis je.
Simpel maar wel tof.

• Leuk
Waarderingen: West

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Allerbelangrijkst is dat je lol hebt, en zag al meer inventieve doelen voorbij komen. De hoofdzaak is plezier, en des te moeilijker het doeltje te raken is hoe groter het plezier als je het raakt. Salmiak ballen zijn ook gaaf en klein, klappen serieus uit elkaar en zijn toch niet te vreten :LOL:

Barik

Schutter
Forum Sponsor
Mooi ding zeg! Leuke kleuren combo van het linkse vakje met sterrtjes...
Hahaha dat was me nog niet eens opgevallen :giggle:4
Heb ook nog een kleiner schietkastje (A4 formaat) gemaakt om mee te nemen en past mooi in de kast!
Daar heb ik kneedgum ingedaan als pelletvanger, 4 cm dik, zodat ik ook op knalpatronen kan schieten zonder dat de boel in de hens vliegt

Bijlagen

• F96912DD-4CDD-4E47-9D76-B444835E72F5.jpeg
    F96912DD-4CDD-4E47-9D76-B444835E72F5.jpeg
    142.5 KB · Weergaven: 19
  • 4FFF7817-CB15-4D80-BB97-8F303406BBD1.jpeg
    4FFF7817-CB15-4D80-BB97-8F303406BBD1.jpeg
    183.8 KB · Weergaven: 17
  • 467F7BB4-F22B-4962-8963-528DFA212278.jpeg
    467F7BB4-F22B-4962-8963-528DFA212278.jpeg
    124.9 KB · Weergaven: 17
  • 82135540-59B2-47F8-8356-286027E7400D.jpeg
    82135540-59B2-47F8-8356-286027E7400D.jpeg
    87.1 KB · Weergaven: 28

Bert W

Drenthenier in spe
Forum Sponsor
Ik mis alleen nog de schietschijf, die je op de rug van vervelende vertegenwoordigers plakt.

Mdm

Forum Expert
OB Collectief
Je staat er van te kijken hoe 'zwak' dat autoblijk is.
In films schuilen ze achter een autodeur terwijl ze er met een AR15 of Kalaschnikov
op schieten.
Met een luchtbuks pellet of solid kom je al heel ver...............

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan