• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

    Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

    Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

    Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

    Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.


Techniek Walther lg 55 restaureren

Rob_1981

Schutter 4
Ik heb zojuist een walther lg55 gekregen, oudje redelijk mishandeld roestig en kolf gebroken... Intern is hij redelijk goed.
Wie kan mij vertellen hoe oud deze buks is?
De kolf lijmen lijkt wel goed te lukken maar hoe kan ik de lijmnaden glad en redelijk onzichtbaar maken?
Was deze buks geblauwd? Is het de moeite waard om deze eventueel opnieuw te blauwen en of spuiten?
Er zitten verder nogal wat slijtage plekken op de buis door schuren van de spanarm, hoe kan ik verdere slijtage voorkomen?
Ik heb vaker buksen gerestaureerd maar dit is voor het eerst dat de blauwing niet meer te redden valt vandaar mijn vragen.

Bij deze wat foto's van het ijzerwerk. DSC_0042.JPGDSC_0040.JPGDSC_0043.JPGDSC_0039.JPGDSC_0041.JPG
 

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Top