• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Techniek Wat te doen met een verpeste kolf?

Leden die dit recent bekeken hebben. (Totaal:0)

Stekkie

Schutter 2
Het is al een tijdje geleden dat ik een oud buksje voor weinig op de kop heb getikt.
2015-05-02 12.41.57.jpg2015-05-02 12.42.04.jpg2015-05-02 12.42.26.jpg2015-05-02 12.42.52.jpg
Roestig, incompleet, spant niet, gebroken kolfplaat waar delen van missen.....
En dan ook nog houtworm in de kolf :eek:
Genoeg werk aan de winkel dus.

De kolfplaat heb ik maar met plamuur gerepareerd, al het metaal ontroest en de ontbrekende en verkeerde bouten vervangen.
Gezien er steeds houtstof uit de gaten bleef komen kon ik concluderen dat de houtworm nog in leven was.
De kolf heb ik 3 dagen in een grote PVS-buis gehangen met een bakje met een mengsel van chloor en ammoniak en lekker laten gassen.
Dag houtworm:Evil:

Al het metaal opnieuw geblauwd maar dit bleef er maar vlekkerig uit zien.
Uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en de buks spande weer.
Schieten daarentegen... ik gooi de pallets nog verder:LOL:
Weer uit elkaar en er een nieuwe lederen seal voor gemaakt, andere veer er in en een dot nieuw vet.
Dat maakte alle verschil.
het is nu een leuk buksje voor keep/korrel schieten en nog redelijk zuiver ook.

Dit alles is al een tijd geleden en de buks is in de kast verdwenen.
Tot vorige week.
Ik heb alles weer uitelkaar gehaald en ben begonnen de boel opnieuw te blauwen, dit keer wel met het gewenste resultaat.
Alleen zijn alle pogingen de verkleuringen uit de kolf te halen mislukt.
Hij is wel wat lichter geworden maar niet wat ik gehoopt had.
Ik heb uiteindelijk de kolf in de olie gezet omdat er verder niets mee te beginnen is.

Een lang verhaal voor een korte vraag.... Wat zouden jullie doen in dergelijk geval?
op zoek gaan naar een vervangende kolf of de historie va de buks in tact laten?

Hier nog een paar foto's van hoe hij er nu uit ziet.
2017-12-20 11.44.12.jpg2017-12-20 11.44.22.jpg2017-12-20 11.45.04.jpg2017-12-20 11.47.39.jpg2017-12-20 11.44.45.jpg

Soortgelijke Topics

Ongelezen Berichten

Facebook Page