• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Richtkijker Welke compacte scope?

Gebruikers die deze discussie onlangs hebben bekeken (Totaal:0)

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Hoi
Op mn Edgun R5m wil ik een compacte scope zetten, gewoon eentje die ervoor zorgt dat de bullpup handelbaar blijft zonder opgelegd te schieten.
Dus het gewicht ook niet veel zwaarder dan een halve kilo.
Vergroting tussen vanaf 8x of groter als de kijker maar niet groter is dan 30cm en het liefst kleiner.
Mooiste zou zijn maatje UTG Bugbuster of MTC viper connect, maar dan van iets betere kwaliteit. laat zeggen rond de 5 á 600 euro, uiteraard ook benieuwd naar duurder/goedkoper/beter/lichter.

Onder de 30cm zijn de Discovery kijkers en vergelijkbare Tac Vactor wel OK volgens mij:

Op m'n Leshiy staat een iets duurdere Discovery ED 4-16, 31cm:

Top glas en turrets zijn voor de meeste kijkers in deze prijsklasse alleen bestemd om de kijker af te stellen, deze heeft wel een top reticle waarmee je alle denkbare holdovers kan doen.

Wil je echt kort kort dan zijn de MTC prism scopes wellicht interessant met z'n 12 en 15cm, nadeel is dat de eye relief ook super kort is:

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief
Die MTC SWAT scopes zien er wel leuk uit :)

Ik geloof alleen te koop bij een winkel in NL waar ik nooit, maar dan ook nooit meer iets wil kopen :( Dus even zoeken.

Uiteraard sta ik nog open voor meer suggesties!

Bedankt voor de tips @Bushwacker

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Op een compacte buks hoort een compact kijkertje! dus niet een of andere Hubble telescoop die groter is dan de buks, Bugbustertje dus, klein kijkertje, klein prijsje.

Bijlagen

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Op een compacte buks hoort een compact kijkertje! dus niet een of andere Hubble telescoop die groter is dan de buks, Bugbustertje dus, klein kijkertje, klein prijsje.
In ieder geval al wat meer kleur in de kolf gebracht! :clap:4 :clap:4

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Hoi
Op mn Edgun R5m wil ik een compacte scope zetten, gewoon eentje die ervoor zorgt dat de bullpup handelbaar blijft zonder opgelegd te schieten.
Dus het gewicht ook niet veel zwaarder dan een halve kilo.
Vergroting tussen vanaf 8x of groter als de kijker maar niet groter is dan 30cm en het liefst kleiner.
Mooiste zou zijn maatje UTG Bugbuster of MTC viper connect, maar dan van iets betere kwaliteit. laat zeggen rond de 5 á 600 euro, uiteraard ook benieuwd naar duurder/goedkoper/beter/lichter.
Welke afstanden wil je ermee gaan schieten?

Rick V8

Schutter 4
Forum Sponsor
Onder de 30cm zijn de Discovery kijkers en vergelijkbare Tac Vactor wel OK volgens mij:

Top glas en turrets zijn voor de meeste kijkers in deze prijsklasse alleen bestemd om de kijker af te stellen, deze heeft wel een top reticle waarmee je alle denkbare holdovers kan doen.

Wil je echt kort kort dan zijn de MTC prism scopes wellicht interessant met z'n 12 en 15cm, nadeel is dat de eye relief ook super kort is:
Mooie kijker die ED range.
Heb je die online besteld? Of in de winkel gekocht in nederland.
Gr Rick

Hier:

Ze hebben er inmiddels een 3e 6-24 model bij:

Julez

Forum Elite
Forum Sponsor
OB Collectief
Mooie kijker die ED range.
Heb je die online besteld? Of in de winkel gekocht in nederland.
Gr Rick
Of hier:
€ 350,43 20%OFF | Originele Discovery ED 6-24x50 SFIR FFP gebruik extreem lage chromatische dispersie bril fit Hunting Rifle scope

Geen fan van Ali, was even veel kwijt door gewoon op de site van Discovery zelf te bestellen. Denk dat dezelfde mensen er echter achter zitten dus dat zou geen verschil moeten maken :)

Rick V8

Schutter 4
Forum Sponsor
Hier:

Ze hebben er inmiddels een 3e 6-24 model bij:
Aha oke .
Maar nog steeds tevreden er mee ?

Jan Buks

♥♥♥ ♥♥♥♥
Administratie
Forum Sponsor
OB Collectief

Nu wat ingelezen over MTC SWAT (heb vroeger wel de Connect gehad, maar vond ik niks). Het schijnt dus dat MTC geen Optisan glas meer gebruikt en dat de kwaliteit in tegenstelling tot prijs schrikbarend verslechterd zou zijn, uiteraard is de prijs wel gestegen. Dit lees ik vooral op Britse forums.

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan