• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Info Gevraagd Welke Splatter schietkaarten raden jullie mij aan ?.

J.B.J

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief
Heren, zijn er misschien ook goede Splatter schietkaarten te koop in Nederland, want ik lees hier alleen maar over Alie nog wat, maar ik ben helaas niet in bezit van een creditcard zo dat ik bij Alie niks kan bestellen ( volgens mij ), Mvgr. Jan.

deheerdejong

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Heren, zijn er misschien ook goede Splatter schietkaarten te koop in Nederland, want ik lees hier alleen maar over Alie nog wat, maar ik ben helaas niet in bezit van een creditcard zo dat ik bij Alie niks kan bestellen ( volgens mij ), Mvgr. Jan.

Je hebt geen creditcard nodig om bij Ali te bestellen, gaat gewoon via iDeal.
Iedereen kan bij Ali bestellen als je een bankrekening hebt.

J.B.J

Schutter 4
Forum Sponsor
OB Collectief

Oke, bedankt, weer wat wijzer geworden, Mvgr. Jan.

Buksbert

Vaste Schutter 4
OB Collectief

Silhouette

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Ik heb bij de Jachtloods een stapeltje meegenomen toen ik de Artemis kocht, Jachtloods is ook DB Sport, althans de website Db Sport, de Jachtloods heeft die service/website overgenomen. Pakketje heet "Shoot NC", Reactive targets. 432 stk stickers voor een paar euro.

Silhouette

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Als je het over de duvel hebt?, Ali boot of vliegtuig geland, vandaag binnengekomen. 20 euro voor alles. Hmmm en gratis verzonden ;) duurt wel 3 weken maar dan is het net een beetje Sint Nicolaas? Je wist niet eens meer dat je het kreeg? Hi hi hi.

Bijlagen

• 20201021_174331.jpg
    20201021_174331.jpg
    420.4 KB · Weergaven: 21
  • 20201021_175453.jpg
    20201021_175453.jpg
    374.5 KB · Weergaven: 20
  • 20201021_180046.jpg
    20201021_180046.jpg
    218.1 KB · Weergaven: 17
  • 20201021_181735.jpg
    20201021_181735.jpg
    344.1 KB · Weergaven: 18
  • 20201021_181755.jpg
    20201021_181755.jpg
    208.2 KB · Weergaven: 17
  • 20201021_181806.jpg
    20201021_181806.jpg
    334.6 KB · Weergaven: 15
  • 20201021_182134.jpg
    20201021_182134.jpg
    406.8 KB · Weergaven: 18

Silhouette

Vaste Schutter 3
Forum Sponsor
Heb er nog niet op geschoten. Er dient zich hier een ander probleempje aan. Wij schoten altijd met de Rohm een kaartje, daar zit niet zoveel purrie in. Gisteravond doe ik wat kaarten met mijn zoon, het lood komt vol gas terug met de Artemis? Kogelvanger die ik maakte heeft stalen lamellen onder een hoek van 45 graden hetgeen de pellet's altijd netjes naar beneden de vanger in hielp. Met de Taipan is het helemaal levensgevaarlijk, kreeg een hete loodspetter om mijn wang. We zijn hier toch even uitgeschoten. Eerst de kogelvanger herzien of andere maken.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
De beste, veiligste, stilste en goedkoopste kogelvanger is nog altijd een doos met aangestampte vodden of (iets meer werk) maar wel wat compacter; een 15cm dik pak golfkartonDSCF4970.JPG

hurbie

Vaste Schutter 1
OB Collectief
De beste, veiligste, stilste en goedkoopste kogelvanger is nog altijd een doos met aangestampte vodden of (iets meer werk) maar wel wat compacter; een 15cm dik pak golfkartonBekijk bijlage 32624
nou , helaas ben ik dat niet met je eens , ik moest even snelheid meten met mijn .30 , en dat is handiger om even lekker binnen te doen , dus een kartonnen doos vol gepropt met oude t-shirts .... en na een aantal schoten kwamen kwamen de pellets vrolijk uit de doos vliegen ....

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
nou , helaas ben ik dat niet met je eens , ik moest even snelheid meten met mijn .30 , en dat is handiger om even lekker binnen te doen , dus een kartonnen doos vol gepropt met oude t-shirts .... en na een aantal schoten kwamen kwamen de pellets vrolijk uit de doos vliegen ....
Ok, voor de wat "dikkere" calibers zou ik nog wat stevigere voorzieningen treffen, en een goede eindstop erachter, ik neem aan dat die .30ers er dwars doorheen gingen, maar kwamen ze nog terug ook?

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Gewoon een plaatje staal 0.8-1mm op de bodem in de doos leggen, werkt super en niet veel zwaarder!
Schiet er met 120 joule op echter nooit op een bok die dezelfde plek aanviziert dan ga je er uiteindelijk ook doorheen! ;)

hurbie

Vaste Schutter 1
OB Collectief
Ok, voor de wat "dikkere" calibers zou ik nog wat stevigere voorzieningen treffen, en een goede eindstop erachter, ik neem aan dat die .30ers er dwars doorheen gingen, maar kwamen ze nog terug ook?
de eerste paar werden netjes tegengehouden , maar als je snelheid meet , schiet je redelijk op de zelfde plek (niet helemaal , want ik moest na ieder schot de doos weer rechtzetten) uiteindelijk vloog er 1 met aanzienlijke snelheid de doos uit , gelukkig stond er nog een plaat multiplex achter ....

• Leuk
Waarderingen: West

Remy

Forum Elite 3
S.T.S.
Ik heb er ook stukken ouwe spijkerbroek en handdoek in. Misschien wat steviger, maar met 110j nog niet doorheen gekomen. Echt perfecte poor man’s backstop

Bob68

Schutter
Ik heb zowel de 3 inch als de 2 inch stickers via Ali gekocht, allebei prima.
MAAR: heb nu ook al 3 x de 8inch stickers gekocht, en : NIET DOEN!
Alledrie klote van de bok, zou mijn opa zeggen.
Niks geen splash effect, en als je klaagt krijg je je geld terug nadat je de sticker hebt geretourneerd.. DUH!!

Tip: Shogun heeft de 8 inch stickers die het wel goed doen.
25 stuks voor €7,50..... Goedkoper dan bij Ali!!:D4:D4:D4

munt

Vaste Schutter 4
Ik heb er ook stukken ouwe spijkerbroek en handdoek in. Misschien wat steviger, maar met 110j nog niet doorheen gekomen. Echt perfecte poor man’s backstop
Same here, met nog een 2mm stalen plaat erachter. Komt echt tot 80-100 joule nix door

• Leuk
Waarderingen: Remy

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan