• Welkom op dit gezellige luchtbuksforum voor Nederland en België.

Dit onafhankelijke forum is opgezet door liefhebbers in het schieten met luchtdruk. Ons forum biedt een veilig platform voor zowel de serieuze wedstrijdschutter als de hobbymatige individuele tuinschutter en alles wat daar tussen zit . Mede om die reden houden wij het forum laagdrempelig en hebben we gezelligheid hoog in het vaandel staan.

Ook als nieuwkomer in de luchtdruksport is het zeker het overwegen waard om lid te worden van dit forum.
    Binnen het forum is veel kennis en ervaring waar u als lid gebruik van kunt maken. U kunt het forum gebruiken als kennisbank, vraagbaak en/of gewoon als een informele sociale ontmoetingsplaats van mensen met een gezamenlijke hobby, het luchtbuks schieten en alles wat daarmee samenhangt.

Natuurlijk is het ook belangrijk om zelf een actieve rol op het forum te spelen. U haalt dan het meeste uit het forum en u zult ontdekken hoe leuk het is om uw kennis, ervaringen, foto’s, wetenswaardigheden, leuke gebeurtenissen te delen en “last but not least” nieuwe contacten op te doen.
    Zoals eerder aangegeven. Ervaring of nieuwkomer, het maakt niet uit! De leden van het forum maken het forum zoals het is: een dynamische omgeving die zich constant ontwikkelt en vernieuwt en een extra plezierige dimensie/toevoeging aan uw hobby kan bieden.

Schroom niet, doe mee en maak een account aan en u zult ontdekken met hoeveel passie vele van uw mede-hobbyisten omgaan met de hobby en/of sport en welke mogelijkheden het forum u verder kan bieden.

Algemeen Info Gevraagd Zal ik een FX Impact kopen?

Buksman

Vaste Schutter 2
Forum Sponsor
OB Collectief
Moi,

Ik zit te twijfelen om een FX Impact te kopen. Ik zal heel eerlijk zijn: Ik schiet niet veel met de buksen die ik al heb:blush:4 Toch wil ik de FX hype wel een keer uitproberen, en vind ik de Impact toch wel een leuke buks, ondanks mijn voorkeur voor een ‘jacht’ uitstraling.

Remy

Forum Elite 2
S.T.S.
Het is een geweldig nauwkeurige buks met een goeie trekker, lekker veel schoten op een vulling en in een magazijn. Ik schiet ermee op de baan op 100m. En dat doet die zelfs in mijn handen uitstekend. Maar hij pakt niet lekker beet zoals een buks met een houten kolf, zeker niet eentje met een langer voorhout zoals je hw100. Maar om nou minstens 2k uit te geven aan een buks waar je niet veel mee gaat schieten... Persoonlijk zou ik hem niet kopen als k er niet naar de baan mee ging.

Buksman

Vaste Schutter 2
Forum Sponsor
OB Collectief
Het is een geweldig nauwkeurige buks met een goeie trekker, lekker veel schoten op een vulling en in een magazijn. Ik schiet ermee op de baan op 100m. En dat doet die zelfs in mijn handen uitstekend. Maar hij pakt niet lekker beet zoals een buks met een houten kolf, zeker niet eentje met een langer voorhout zoals je hw100. Maar om nou minstens 2k uit te geven aan een buks waar je niet veel mee gaat schieten... Persoonlijk zou ik hem niet kopen als k er niet naar de baan mee ging.

Bedankt, mooie fijne reactie! :)

geetee

Team Limburg
Team Limburg
Forum Sponsor
OB Collectief
Of het kan weet je zelf en zo ja? Doen!!!
Je maakt er in ieder geval weer iemand blij mee als ie weer de deur uit gaat,zo goed als nieuw en de kop eraf.
gr Wim.
Krale is de eerste die blij is anders moet ie 2 dreamlines verkopen of 10 stuks PP750! :giggle:4 :giggle:4

Obthomas

Forum Expert 3
Forum Sponsor
OB Collectief
Moi,

Ik zit te twijfelen om een FX Impact te kopen. Ik zal heel eerlijk zijn: Ik schiet niet veel met de buksen die ik al heb:blush:4 Toch wil ik de FX hype wel een keer uitproberen, en vind ik de Impact toch wel een leuke buks, ondanks mijn voorkeur voor een ‘jacht’ uitstraling.
Waarom niet... Als ik het geld had, had ik hem al lang gekocht. Of misschien een crown overwegen? Die zien er wat beter uit en voelt wat beter in de hand. (En ook een heel stuk goedkoper natuurlijk)
Mij lijkt dat als je een impact hebt je verslaaf word aan lange afstand schieten... Heb ik nu al bij mn dreamline.

SuaneS

Forum Elite 1
OB Collectief
Antwoord op de titel: waarom niet ?

T is maar net wat jij jacht uiterlijk vindt ik zie bijna niet anders dan een impact die wordt gebruikt voor de jacht. Wat heel begrijpelijk is.

Ik heb em ook gehad en weg gedaan omdat ik er helemaal niet mee schoot en in me tuintje van 15 meter is het niet leuk. Moet toch minimaal wel een meter of 50 zijn :).

Tis een geweldig mooi modulair systeem. Als je iets of wat handig bent is het helemaal leuk je kan er van alles mee. Alleen t is en blijft fragile vind ik. M3enm4 boutjes en ja Jan Buks zei al et is een lego buks opzich ben ik het daar wel mee eens.

Maar daar in tegen heb ik 4 keer geschoten op 100m dat was echt geweldig me kleinste groepjes schoot ik er mee zowel met .30 als de .22 slug kit die ik had.
Als ik de ruimte had (meer dan 50m) had ik hem niet weg gedaan....

Jjoris

Schutter 1
Misschien kan je eens kijken naar een RTI priest of prophet. Qua looks gelijkaardig, heel wat instelmogelijkheden maar iets meer rigide en zuiver zat. Grote voordeel is dat hij een pak goedkoper is.

Silhouette

Vaste Schutter 1
Forum Sponsor
Smaak is persoonlijk, ik vind het ook een orthopedisch ogend hulpmiddel, iets wat je bij het groene kruis in bruikleen kreeg bij een gebroken been? Maar als jij dat mooi vind, gewoon kopen. Ik zie persoonlijk liever hout met tekening op de buks, anderzijds is gelamineerd soms ook erg mooi. En zijn de prestaties uitmuntend zoals anderen hier beamen, en dat is voor jou heel belangrijk, gewoon doen. Op luchtbuks.net is een gast ermee bezig, die wist de verhoudingen zo samen te stellen?, ging niet meer over een Impact maar over kunst?, Die vond ik zelfs mooi? En ben echt meer van het hout, niet dat dat wat zegt. Zit al dagen te loempen wanneer Krale eindelijk die Wildcat MKIII sniper binnen heeft?, die vind ik ook niet echt mooi, maar wel 1 van de mooiste Bulpups die er zijn samen met de Bobcat. Als hij ergens voorradig is gaan ik kijken hem schouderen, is het niet wat ik dacht wordt het waarschijnlijk toch ook een Crown. Dus als dat geen twee uiterste zijn weet ik het ook niet. Doen wat je wil Buksman, en niet teveel nadenken, gewoon genieten.

West

Forumnar & Artemist
Forum Sponsor
OB Collectief
Smaak is persoonlijk, ik vind het ook een orthopedisch ogend hulpmiddel, iets wat je bij het groene kruis in bruikleen kreeg bij een gebroken been? Maar als jij dat mooi vind, gewoon kopen. Ik zie persoonlijk liever hout met tekening op de buks, anderzijds is gelamineerd soms ook erg mooi. En zijn de prestaties uitmuntend zoals anderen hier beamen, en dat is voor jou heel belangrijk, gewoon doen. Op luchtbuks.net is een gast ermee bezig, die wist de verhoudingen zo samen te stellen?, ging niet meer over een Impact maar over kunst?, Die vond ik zelfs mooi? En ben echt meer van het hout, niet dat dat wat zegt. Zit al dagen te loempen wanneer Krale eindelijk die Wildcat MKIII sniper binnen heeft?, die vind ik ook niet echt mooi, maar wel 1 van de mooiste Bulpups die er zijn samen met de Bobcat. Als hij ergens voorradig is gaan ik kijken hem schouderen, is het niet wat ik dacht wordt het waarschijnlijk toch ook een Crown. Dus als dat geen twee uiterste zijn weet ik het ook niet. Doen wat je wil Buksman, en niet teveel nadenken, gewoon genieten.
Orthopedisch hulpmiddel.... :D4 Prothese, Prophet........

Ongelezen Berichten

Facebook Page

Bovenaan